שיבושים באל-על גם בחג: טיסת מוצ"ש לניו-יורק התעכבה 10 שעות

הטיסה נדחתה תחילה ליום ראשון ב-6:00 בבוקר, לאחר מכן ל-7:00 ולבסוף יצאה אחרי 10:00 בבוקר

שיבושי הטיסות באל-על נמשכים גם בימי החג. נוסעי טיסת אל-על לניו-יורק, שקיוו לתזמן את הגעתם לארה"ב במועד לפני ארוחת החג, חוו עיכובים, החלפת מטוס וחוויית טיסה אחרת מזו שקיוו לה. הטיסה, שיועדה לשעת חצות במוצ"ש, יצאה בסופו של דבר 10.5 שעות אחרי המועד.

ביום שישי קיבלו נוסעי הטיסה הודעה כי במקום בחצות, הטיסה תמריא ביום ראשון בשעה 6:00 בבוקר. הנוסעים התייצבו בשעה 3:00 לפנות בוקר בנמל התעופה, אך אז גילו כי הטיסה תצא בשעה 7:00 בבוקר. כאשר הגיעו לשער, גילו כי חל עיכוב נוסף. בסופו של דבר לאכזבתם הם גילו כי במקום בשעה 6:00 בבוקר, הטיסה המריאה אחרי השעה 10:00 בבוקר - בנימוק שהטייס חולה.

שומרי מסורת שהיו אמורים לטוס ולחגוג את החג בארה"ב לא עלו על הטיסה, משום שבחישוב הזמן לא היו מספיקים להגיע לבתי הכנסת או לארוחת החג במועד. אם לא די בכך, גם הפעם נאלצה אל-על להשתמש במטוס חכור של חברת התעופה הפורטוגלית, לרבות מחצית מאנשי הצוות.

נ', אחד הנוסעים, שפנה ל"גלובס", סיפר כי אם לא די בהמתנה, דובר היה במטוס קטן-ממדים (איירבס), קטן יותר ממטוסי אל-על בטיסות אלה. לדבריו העיכוב הראשון שעליו הודיעה אל-על לא כלל נימוקים, אולם העיכוב הנוסף בשדה התעופה נומק בכך שהטייס חולה, ונבצר ממנו להגיע לטיסה.

בדומה לנוסעים אחרים שחוו מקרים דומים,נ' סיפר כי בעת ההמתנה בשדה התעופה לא ניתנו תשובות מסודרות, ולא התבצע תדרוך באנגלית לתיירים. לדבריו, עם הנחיתה בניו-יורק התארגנו כמה נוסעים במטרה להגיש תלונה משותפת לאל-על. "אפילו בהודעת הדיילת עם הנחיתה היא אמרה שהיא מקווה שעדיין נשקול לטוס באל-על בעתיד. כלומר, לכולם היה ברור שקרה כאן משהו שהוא מאוד לא מקובל".

הסכסוך של אל-על עם טייסיה הוביל לכמה תסריטים דומים, בימים אלה שבהם תנועת הנוסעים היא מוגברת. עיכובים - ובמקרי קיצון ביטולי טיסות - הם חלק מהסכסוך שידע עליות ומורדות לאורך השנים, כולל כמה הכרזות כי ההדורים יושרו, אלא שהתמונה כעת רחוקה לחלוטין משלום-בית - ומי שמשלם את המחיר הם הנוסעים.