קלינטון תוקפת: "איזה גאון מפסיד מיליארד דולר בשנה?"

במהלך כנס בחירות באוהיו, התייחסה המועמדת הדמוקרטית לדיווח לפיו טראמפ הצהיר על הפסד של מיליארד דולר בשנה אחת - ותקפה: "הוא לא שילם מס כמעט 20 שנה והותיר אותנו עם החשבון"

דונלד טראמפ והילארי קלינטון, בחירות ארה"ב / צילום: וידאו
דונלד טראמפ והילארי קלינטון, בחירות ארה"ב / צילום: וידאו

קלינטון במתקפה חזיתית על טראמפ : על רקע התחזקותה בסקרים וכשבוע לפני העימות הנוסף בינה לבין המועמד שמולה, המועמדת הדמוקרטית הילארי קלינטון תקפה הלילה (ב') את המועמד הרפובליקני דונלד טראמפ בכנס בחירות שערכה באוהיו.

קלינטון התייחסה לדיווח ב"ניו יורק טיימס" לפיו בשנת 1995 הצהיר טראמפ שהפסיד למעלה מ-900 מיליון דולר, וטענה כי על פי הדיווח הזה ייתכן וטראמפ לא שילם מס במשך 18 שנה: "הוא השתמש בקשרים הפוליטיים שלו כדי לאסוף מיליונים של דולרים והשאיר את כולנו עם החשבון".

המועמדת הדמוקרטית הוסיפה לחבוט בטראמפ כשהתייחסה גם להתבטאותו של ראש עיריית ניו יורק לשעבר, רודי ג'וליאני, שכינה את טראמפ "גאון" אם לא שילם מס במשך כל כך הרבה שנים ותהתה: "איזה מן גאון מפסיד מיליארד דולר בשנה?".

טראמפ מצידו דחה את ההאשמות וטען כי ניצל את חוקי המס בארה"ב לטובתו באופן מבריק: "ניצלתי לטובתי את חוקי המס של המדינה הזאת באופן חוקי. עשיתי זאת באופן מבריק ובזמנים כלכליים קשים".

בשבוע הבא, ייאלץ טראמפ לשוב ולהתמודד מול הטענות הללו אודות התנהלותו הכספית, בעימות השני מתוך שלוש שייערך בינו לבין קלינטון, שמאז העימות הראשון מביניהם חווה מגמה של התחזקות בסקרים - הן ברמה הארצית והן במדינות מתנדנדות שנחשבות מכריעות במערכת הבחירות.