"נאמני מגה מנסים לשבש את ייצוגם המשפטי של בכירי הרשת"

משרד עוה"ד פישר-בכר-חן-וול-אוריון הגיב לבקשת נאמני מגה כי יחדל מלייצג את כל בכירי מגה הנחקרים על נסיבות קריסת הרשת

משרד עוה"ד פישר-בכר-חן-וול-אוריון, לא נשאר חייב: בתגובה לבקשת נאמני מגה כי יחדל מלייצג את כל בכירי מגה הנחקרים, במסגרת חקירת נסיבות הקריסה, טוען המשרד כי "בקשת הנאמנים, אשר הוגשה במסווה של דאגה לזכויותיהם של בעלי התפקיד ולייצוגם הנאות, משקפת הלכה למעשה ניסיון לא ראוי להפעיל על בעלי התפקיד לחץ פסול, באמצעות שיבוש יכולתם המעשית לקבל ייצוג משפטי הולם".

בשבוע שעבר (ג') הגישו נאמני מגה בקשה דחופה להורות על פיצול הייצוג המשותף של נושאי-משרה, דירקטורים ובעל מניות בשרשור (כל הנחקרים), המיוצגים כולם על-ידי משרד עוה"ד פישר-בכר-חן-וול-אוריון, בחקירות המתקיימות בפני הנאמנים בקשר לנסיבות חדלות-פירעונה וקריסתה של מגה.

הבקשה הוגשה במסגרת הליכי החקירה שמבצעים נאמני מגה, רו"ח גבי טרבלסי ועו"ד אהוד (אודי) גינדס, לחקירת נסיבות קריסת הרשת, לאחר שהעלו טענות חמורות נגד בעלי-השליטה ברשת, באשר לאחריותם לקריסה. שלב החקירות החל לאחרונה, עם זימונם של אישים בכירים ודירקטורים של מגה, רבוע-כחול ורבוע-נדל"ן, לצורך חקירתם בקשר לסיבות לקריסת מגה.

לטענת הנאמנים, קיים חשש ממשי לניגוד עניינים ולשיבוש חקירת נסיבות קריסת רשת מגה, כאשר משרד עורכי-דין אחד בלבד מייצג את כל הנחקרים.

בתגובה שהגיש משרד עוה"ד פישר - בשם הנחקרים בפרשה, בהם הבעלים דוד ויסמן, המנכ"לים זאב וורמברנד ומוטי קרן, סמנכ"ל הכספים דרור מורן, וכן הדירקטורים יהודה פרידנברג, משה עמית, לימור גנות, שלמה זוהר ואלי לוינזון-סלע - טוען המשרד כי שתי הטענות של הנאמנים בבקשתם, משוללות יסוד ו"תכליתן האמיתית היא לספק לנאמנים אמתלה להצבת דרישות מכבידות ובלתי סבירות בהתייחס לייצוג בעלי התפקיד, והכול בניסיון לשבש את ייצוגם המשפטי ולהכביד עליו".

לטענת המשרד, באמצעות עוה"ד ד"ר גיל אוריון, אורית מלכא, עודד רביבו ויאנה רבינוביץ, הנאמנים יודעים כבר מתחילת מאי, כי המשרד מייצג את בעלי התפקיד, אך לא העלו כל טענה על כך במשך חודשים.

עוד נטען בתגובה: "אם אכן מדובר, כטענת הנאמנים, בחשש אמיתי לניגוד עניינים ול'שיבוש הליכים', שיש לטפל בו ב'דחיפות', היכן היו הנאמנים עד עתה? מדוע הם מוצאים לנכון להעמיד את בעלי התפקיד, במצב בלתי נסבל פרק זמן כה קצר לפני תחילת החקירות?" לדבריהם, טענות הנאמנים בכל הנוגע לחשש מפני ניגוד עניינים או שיבוש הליכים, הן מופרכות.