רוסיה משהה את פרויקט המחקר הגרעיני המשותף עם ארה"ב

חשיבותו של הפרויקט הוא במחקר משותף של רוסיה וארה"ב, שאמור לאפשר פרויקטי מחקר ב-6 כורים גרעיניים רוסיים להמשיך להתקיים עם אורניום מועשר ברמה נמוכה

ולדימיר פוטין / צילום: רויטרס
ולדימיר פוטין / צילום: רויטרס

נשיא רוסיה, ולדימיר פוטין, מניח ג'וקר על שולחן הפוקר במשחק בינו לבין המערב. הערב (ד') פורסם באתר הרשמי של ממשלת רוסיה וצוטט בהרחבה בסוכנויות הידיעות המערביות כי ממשלת רוסיה משהה את הפעילות המחקרית המשותפת שלה עם ארה"ב בתחום הגרעין. בכלי התקשורת המערביים מציינים כי מדובר בפעולת תגמול של רוסיה לסנקציות של המערב עליה ועל החרפת ההתבטאויות של בכירים בממשל האמריקאי נגד פעילות רוסיה במזה"ת.

הפעילות המחקרית שמושהת כעת אמורה לבחון דרכים כיצד ניתן להמיר 6 כורים גרעיניים "מחקריים" ברוסיה לפעילות עם אורניום מועשר ברמה נמוכה מרמה שיכולה להפוך אותו למבצעית ברמה הביטחונית. ארה"ב ראתה בפעילות הזו פעילות מרכזית בתחום החשוב ביותר לאנושות והיא מניעת שימוש בכלי נשק גרעיניים ולצמצם את האיום שלו על העולם.

בכלי התקשורת בבריטניה מייחסים להודעת הממשל הרוסי משמעות משמעותית, וזאת לאור העובדה כי פוטין בחר להתמודד עם המחלוקות עם המערב בדרך של שימוש בקלף חזק שהוא הארסנל הגרעיני של רוסיה. בכלי התקשורת האמריקאים כותבים כי פוטין מנצל את תקופת הבחירות כדי להשיג הישגים שלא התאפשרו לא עד כה ויחייבו תגובה של הממשל.