המסחר בוול סטריט ננעל כמעט ללא שינוי: הנפט המשיך בראלי

אירופה ננעלה בירידות ■ מחר: דוח התעסוקה האמריקאי לחודש ספטמבר ■ מאקרו: נתון תביעות האבטלה בשבוע החולף עומד על 249 אלף ■ הערכות: גוגל לא תתמודד על רכישת טוויטר

 בוול סטריט/ צילום: רויטרס
בוול סטריט/ צילום: רויטרס

המסחר בוול סטריט ננעל היום (ה') בירידות שערים קלות, לאחר יום שהתנהל במגמה שלילית ברובה. המשקיעים ממתינים בדריכות לפרסום נתוני התעסוקה לחודש ספטמבר מחר, נתון שעשוי להיות מכריע בהחלטת הריבית של הפדרל ריזרב בנובמבר.

 

המשקיעים דרוכים כאמור לקראת פרסום דוח התעסוקה לחודש ספטמבר מחר. על פי התחזיות המוקדמות, המשק האמריקאי ייצר בחודש החולף 171 אלף משרות חדשות, שיפור לאחר הוספה של 151 אלף משרות בחודש אוגוסט. שיעור האבטלה צפוי להיוותר ללא שינוי - 4.9%. ייתכן כי דוח טוב משמעותית מהציפיות יגרום לפד "להסתכן" ולהעלות ריבית עוד בנובמבר, ימים ספורים לפני הבחירות בארה"ב. עם זאת, על פי רוב התחזיות, הפד יבחר להתערב רק בדצמבר השנה.

התפרסם מספר התביעות לדמי אבטלה בארה"ב, שעומד על 249 אלף תביעות חדשות -  כאשר צפי האנליסטים היה ל-255 אלף תביעות שבועיות. היקף התביעות נמצא בשפל של 40 שנה, ומתחזקות ההערכות כי הפדרל ריזרב יחליט להעלות את הריבית השנה, ככל הנראה בפגישתם שתתקיים לאחר הבחירות בחודש דצמבר.

בשוק הסחורות, הנפט  חצה את רמת 50 הדולר לחבית, זאת, למרות העסקה שנחתמה בין סעודיה ללקוחות באסיה לפי מחיר נמוך משמעותית מהמחירים שנרשמו בימים האחרונים. המחיר לחבית נסגר על סך של כ-50.5 דולר, לאחר שאמש נסגר המסחר בראלי של 49.83 דולר, המחיר הגבוה ביותר מאז חודש יוני, זאת לאחר שלפני כשבועיים בלבד נסחר ברמה של כ-43 דולר.

על פי ההערכות שנשמעו היום בוול סטריט, ענקית הטכנולוגיה גוגל החליטה שלא להתמודד בשלב זה על רכישתה של טוויטר, וגם אפל ותאגיד המדיה דיסני לא יגישו הצעה לרכישת רשת המיקרו בלוגינג. מניית טוויטר קרסה אמש אחרי הסגירה בארה"ב, והמשיכה לצנוח גם היום עם ירידה של כמעט 20%.

מניית קמהדע  נסחרה על רקע הדיווח על הרחבת השותפות האסטרטגית עם חברת שייר במוצר ה-Glassia. היקף ההכנסות המינימלי בהסכם המורחב בין השנים 2017 עד 2020 יגיע לכ-237 מיליון דולר, עם אפשרות הרחבה נוספת עד לסך של כ-288 מיליון דולר. קמהדע תמשיך בייצור GLASSIA עבור שייר עד 2020, ולאחר מכן האחרונה עשויה לייצר את המוצר בעצמה ולשלם לקמהדע תמלוגים מוסכמים.

מניה דואלית נוספת שריכזה עניין גם היום היא  טבע . החברה הודיעה כי הסכימה למכור נכסים ופעילויות של אקטביס ג'נריקס בבריטניה ובאירלנד ל-Accord Healthcare Limited (חברה בת של Intas Pharmaceuticals Ltd) עבור 603 מיליון ליש"ט, בכפוף לאישור סופי של המועצה האירופית.

דויטשה בנק  הודיע כי יפטר 1,000 עובדים נוספים בגרמניה, בהמשך לתוכנית ההבראה שעובר הבנק.