אסם משמידה 10,000 אריזות מטרנה עקב חשש לשבבי מתכת

באורח תמוה, האריזות שיוצרו באפריל נשמרו עד עכשיו במפעלי החברה - ולא יצא כל דיווח לציבור ■ באסם טוענים: אריזות המטרנה הנגועות לא שווקו לצרכנים

אסם-נסטלה משמידה בימים אלה 10,000 אריזות מטרנה שיוצרו באפריל השנה, מאחר שתרכובות המזון לתינוקות הכילו שבבי מתכת.

באסם-נסטלה בחרו להשמיד את האריזות מבלי לספר על כך לציבור. בחברה טוענים כי מדובר ב"תקלה מכנית" שדווחה בעבר, אולם בשום שלב החברה לא ציינה כי מדובר בחדירה של שבבי מתכת לתוך תרכובות המזון לתינוקות.

הפרסום כעת תופס את אסם-נסטלה בתקופה שבה מחד, התחרות בקטגוריית המזון לתינוקות מתחזקת על רקע כניסתה של שופרסל לקטגוריה עם השקת מותג פרטי של חברת פריגו. מאידך, על החברה מעיק גם גילוי סלמונלה במוצרי החומוס והטחינה של סלטי צבר של אסם-נסטלה. אם עד כה דובר על סלמונלה בסלטים מצוננים של חברות קטנות, הרי שסלמונלה בסלטי צבר, שהיא שליטת הקטגוריה, היא אירוע חריג, וכתוצאה מכך מכירות צבר נחתכו בעשרות אחוזים.

בחודש אפריל האחרון הורגש מחסור בתרכובות המזון לתינוקות של מטרנה. עכשיו מתבררת הסיבה. קטגוריית המזון לתינוקות היא הקטגוריה הרגישה ביותר בשוק המזון, ובאסם-נסטלה חששו כי פרסום כזה יביא לאיבוד האמון במותג, לפחות של חלק מהאמהות, וממילא לנזק גדול בהרבה מהנזק שנגרם מהשמדת האריזות.

בהתייחס לעובדה שדגני בוקר נגועים בסלמונלה של חברת יוניליוור הופצו לשוק, בזמן שהחברה התעקשה שהמוצרים לא יצאו משערי המפעל - טוענים באסם-נסטלה כי הם בטוחים שאריזות המטרנה הנגועות לא שווקו לצרכנים - ממש אותו טיעון בו השתמשה יוניליוור בשעתה. 

חשוב לציין כי עם גילוי הסלמונלה בסלטים של צבר, סירבה אסם-נסטלה בתוקף לחשוף את מספרי האצווה של המוצרים, קרי, תוקף מדויק של המוצרים, כדי שהצרכנים יוכלו לוודא שאין בבתיהם מוצרים הנגועים בסלמונלה. מספרי האצווה נמסרו על-ידי משרד הבריאות, בעקבות לחץ תקשורתי כבד שהפעיל "גלובס".