מאות מורים הפגינו במחאה על הלנת חלק משכרם

המורים הפגינו מול משרד החינוך - ומפנים אצבע מאשימה גם לכיוון ארגון המורים וההסתדרות ■ קריאות לשר החינוך: "בנט, אל תתנצל, תשלם"

מאות מורים ומורות הפגינו היום (ד') מול הנהלת משרד החינוך בתל-אביב, במחאה על הלנה חוזרת בחלק ממרכיבי שכרם. על-פי המורים, מדובר במחאה "עממית" ללא הסיוע של הסתדרות המורים או של ארגון המורים בחינוך העל-יסודי, שנתפסים לפחות על-ידי חלקם כמי שלא עשו די עד היום בעניין.

במשרד החינוך מודים כי במשכורת ספטמבר האחרונה "קוזזו" סכומים שונים בגין השינויים שנעשו בהחזרי הנסיעות, זאת לצד רכיבים אחרים שקוצצו מסיבה לא מוסברת. במשרד טענו כי "בכל המקרים המשרד החזיר את הכספים למורים", אבל באותה נשימה הובהר כי מורים שלא קיבלו את מלוא שכרם יכולים להתקשר למוקדים הטלפוניים שהוקמו לצורך העניין אשר פועלים גם בחול המועד סוכות. "המשרד ממשיך לעמוד לרשות עובדי ההוראה כדי להבטיח שבסופו של דבר כולם יקבלו את מלוא שכרם", נאמר בהודעת משרד החינוך.

המורים שהשתתפו בהפגנה נשאו שלטים וקראו לשר החינוך: "בנט, אל תתנצל, תשלם".

הסכומים שנוכו משכרם של המורים עומדים על כמה מאות שקלים ועד אלפי שקלים בחלק מהמקרים, בעיקר בהתאם לוותק. הדבר נובע, בין היתר, משום שלא שולמו לאותם מורים גמול עבור השתלמויות או ותק.

מורה עוררה סערה בפייסבוק: "בנט, אני מרוויחה 3,900 שקל"