פרס מפעל חיים לעיתונאים רוני דניאל וסטלה קורין-ליבר

אגודת העיתונאים הודיעה כי החליטה להעניק פרס מפעל חיים לעיתונאים רוני דניאל מחדשות 2 וסטלה קורין-ליבר מ"גלובס" ■ הפרס יוענק במסגרת כנס אילת לעיתונות 2016

סטלה קורין ליבר / צילום: תמר מצפי
סטלה קורין ליבר / צילום: תמר מצפי

אגודת העיתונאים הודיעה היום (א') כי החליטה להעניק פרס מפעל חיים לעיתונאים רוני דניאל מחדשות 2 וסטלה קורין-ליבר מ"גלובס".

הפרס יוענק במסגרת כנס אילת לעיתונות 2016 שיתקיים בעוד כשבועיים. במהלך הטקס יוענק גם פרס מפעל חיים מיוחד ליחזקאל אדירם מ"ידיעות אחרונות". 

רוני דניאל מכהן ככתב הצבאי והפרשן לענייני צבא וביטחון של חדשות 2. הוא נולד בעיראק בשנת 1947 ובגיל 3 עלה לארץ עם אימו. הוא שירת כמ"פ בסדיר וכמג"ד במילואים. בשנת 1971 הצטרף דניאל לקול ישראל, ובשנת 1993, עם הקמת חברת החדשות של ערוץ 2, החל לעבוד בה ככתב הצבאי וכפרשן לענייני צבא וביטחון.

בנימוקים לזכייתו נכתב כי "סיקוריו של דניאל מאופיינים בחתירה מתמדת לדווח מהקו הראשון. כך היה במלחמת יום הכיפורים, כאשר היה הכתב היחיד שעלה לחרמון עם לוחמי גולני, וכך היה גם במבצע 'עופרת יצוקה', כאשר המשיך לשדר למרות שנשמעה אזעקת 'צבע אדום'".

דניאל מסר היום: "אני רוצה להודות לחברי אגודת העיתונאים שבחרו בי לקבל את הפרס. אבל אני רוצה להרגיע את כולם - אם מישהו חושב או התכוון שזה יהיה פרס לסיום עבודתי, אז הוא טועה. אני מתכוון להישאר ולהמשיך, כיוון שאני עושה את מה שאני אוהב".

סטלה קורין-ליבר היא כתבת ופרשנית בכירה בעיתון "גלובס". גם היא נולדה בעיראק, ואת הקריירה עיתונאית שלה החלה בשנת 1979 בעיתון "העולם הזה". בהמשך הייתה ממקימי העיתון "כספים" מקבוצת "מוניטין", ובסוף שנות ה-80 החלה לכתוב ב"גלובס", בו היא כאמור כותבת עד היום.

בנוסף, קורין-ליבר מופיעה ומשתתפת מוערכת בפאנלים כלכליים ומשמשת כפרשנית בכירה בכל הקשור לכלכלה ולהשפעתה על חיינו. בהודעה נכתב כי "לדבריה, הישגהּ הגדול ביותר הוא העובדה שאנשים מפסיקים לפחד ולהתבייש ומתחילים לשאול שאלות על כסף".

קורין ליבר מסרה היום: "תודה רבה. מבחינתי זאת עוד סיבה נפלאה להתבגר".

בשנים הקודמות זכו בפרסי מפעל חיים של כנס אילת לעיתונות, בין היתר, סימה קדמון, אהרל'ה ברנע, אורי אבנרי, אריה גולן, דב יודקובסקי ז"ל, יעקב אחימאיר, דן מרגלית, ירון לונדון, מוטי קירשנבאום ז"ל, סבר פלוצקר, יואל מרקוס, שלום קיטל, טומי לפיד ז"ל, חיים יבין ועוד.