רילוקיישן או חתונה עם קנדית? האמריקאים נמלטים מטראמפ

זינוק בחיפוש הטיסות, המשרות ואפילו אתרי ההכרויות בקנדה רגע אחרי נאום הניצחון של טראמפ מצביע על מסקנה אחת ברורה: האמריקאים מחפשים מפלט ידידותי מהנשיא החדש

ג'סטין טרודו, ראש ממשלת קנדה / צילום: רויטרס
ג'סטין טרודו, ראש ממשלת קנדה / צילום: רויטרס

ניצחונו של טראמפ אולי שימח רבים ממצביעיו, אבל אמריקאים רבים מאוכזבים, מפחדים ואפילו שוקלים ברצינות לעזוב את המדינה בעקבותיו. המועמדת הטבעית להגירה היא קנדה, החברה הידידותית מהצפון, שאתר ההגירה שלה כבר קרס מעומס ביום הבחירות.

מפורסמים רבים כמו ברברה סטרייסנד, בריאן קרנסטון, לנה דנהאם ונב קמפבל כבר הצהירו שאם טראמפ יבחר יעברו לקנדה ונראה שאמריקאים רבים אחרים שוקלים את הצעד הזה ברצינות. מיום הבחירות הם מחפשים בהיסטריה לא רק טפסי הגירה אלא גם טיסות, משרות ואפילו דייטים בקנדה.

לפי נתונים שפרסם אתר הזמנת הטיסות Cheapflights.com עד שש בערב של יום הבחירות, החיפושים לטיסות לקנדה עלו ב-133% לעומת ימי שלישי קודמים באותה השעה. בין שש בערב לחצות, היה זינוק של 900% בחיפושים. השיא הגיע אחרי נאום הניצחון של טראמפ, כאשר בין חצות לשמונה בבוקר החיפושים של כרטיסי טיסה בכיוון אחד לקנדה קפצו ב-1,000% בהשוואה לאותו זמן בארבעת השבועות האחרונים. גם חיפוש כרטיס בכיוון אחד ליפן, אנגליה, ניו-זילנד, דרום אפריקה וגרמניה עלו לפחות ב-500% ביום הבחירות. מליסה הינקל, עורכת אתר Cheapflights.com אמרה להאפינגטון פוסט כי "זה לא מפתיע שקנדה מזנקת, היא חברה ידידותית בלב סערה".

גם חיפוש המשרות בקנדה זינק משמעותית בערב הבחירות. אתר הדרושים indeed.com זיהה עלייה בחיפוש משרות בקנדה על-ידי תושבי ארצות-הברית. ג'ד קולקו, הכלכלן הראשי של האתר אמר ל"פורבס": "הרבה אמריקאים כל כך נבהלו מתוצאות הבחירות שהם התחילו לחפש מפלט. בשעות אחרי שהוכרז הניצחון של טראמפ, חיפושי המשרות בקנדה על ידי אמרקאים עלו פי 10 בערב רגיל. הזינוק התחיל בין השעות שמונה לתשע בערב ומגיע לשיא בין חצות לאחת בלילה. עוד מוקדם להעריך כמה מהמחפשים באמת יעשו את הצעד אחרי שיירגעו מההלם, אבל העלייה בחיפושים מראה כמה אמריקאים היו מופתעים מהתוצאות וחושבים על אפשרויות במקומות אחרים".

ולרווקים האמריקאים יש גם פתרון יצירתי נוסף - אפליקציית הכרויות חדשה בשם מייפל מאץ', מציעה לשדך להם רווקים קנדים בתקווה לעזור להם לקבל כרטיס PR, המקביל הקנדי לגרין קארד האמריקאי. מי שפותח פרופיל באפליקציה יצטרך למלא בין היתר באיזה אזרחות הוא מעוניין: אמריקאית, קנדית או אחרת ולענות על שאלות כמו: מי הייתם מעדיפים שיהיה נשיא ארצות-הברית: קלינטון, טראמפ או מועמד אחר? 

מייפל מא'ץ / צילום מסך מתוך Business Insider
 מייפל מא'ץ / צילום מסך מתוך Business Insider

מייפל מא'ץ / צילום מסך מתוך Business Insider
 מייפל מא'ץ / צילום מסך מתוך Business Insider

השאלה החשובה ביותר שמצביעה על הדעות הפוליטיות של מפתחי האפליקציה היא האם הצבעה לטראמפ היא מבחינתך "דיל ברייקר" מוחלט, או שמא היית שוקל דייט עם מצביע של טרמאפ. מעניין לראות את התפלגות התשובות.

מייפל מא'ץ / צילום מסך מתוך Business Insider
 מייפל מא'ץ / צילום מסך מתוך Business Insider