10 חברות יצטרפו למאיץ סטארט-אפים שמיועד לנשים

16 חברות שהשתלבו במחזורים הקודמים של האקסלרטור של פורום היזמות Women Founders Forum גייסו יותר מ-20 מיליון דולר

הילארי קלינטון תעדיף כנראה לשכוח את השבוע הזה. בתחילת השבוע נחשבה קלינטון למועמדת המובילה במערכת הבחירות בארה"ב ובעלת סיכוי נכבד להפוך לנשיאה הראשונה של המדינה החזקה בעולם. אתמול נשאה קלינטון נאום שבו אמרה בין השאר "לכל הילדות הקטנות שצופות בנו כעת - שלעולם לא יהיה לכן ספק שאתן יקרות ערך וראויות לכל הזדמנות להגשים את חלומותיכן".

קשה לדעת האם קלינטון הפסידה את הבחירות בגלל שהיא אישה, אבל אין ספק שנשים עדיין מופלות בכל רחבי העולם והדברים נכונים גם כאשר מדובר בתעשיית ההיי-טק. נשים זוכות לייצוג חסר בענף הטכנולוגיה הישראלי (כשליש לפי הערכות שונות) וכאשר בוחנים את מספר הנשים בתפקידים בכירים - מנכ"ליות ויזמיות - הנתון צונח.

אחד הגופים שמנסים להתמודד עם המצב ולשפר אותו הוא פורום היזמות -Women (WFF) Founders Forum. הפורום מתכנן להשיק בחודש ינואר 2017 את המחזור השלישי של האקסלרטור (מאיץ סטארט-אפים) - אשר מיועד לחברות שמי שעומדת בראשן היא היא אשה.

פורום היזמות, WFF, נוסד על ידי סיון שמרי דהן, שותפה בקרן הצמיחה קומרה קפיטל, ומרב וינרב, מנהלת קואלקום וונצרס ישראל. שמרי דהן ווינרב אומרות כי "משנה לשנה אנו רואים יותר ויותר סטארט-אפים המובלים על ידי נשים, אך עדיין המספרים קטנים. אנחנו רוצות ליצור מציאות שבה נשים מבריקות בעלות רעיונות מצוינים לא יהססו לקפוץ לתוך עגלת היזמות, מצליחות והופכות בעצמן למודל לחיקוי, בלי חששות ובידיעה שיש להן תמיכה רחבה גם בקרב המשקיעים וגם בקרב הקולגות שלהן".

נציין כי במחזור הקרוב של התוכנית צפויים להשתתף עשרה סטארט-אפים, כאשר בשני המחזורים הקודמים השתתפו 16 חברות שגייסו עד כה סכום מצרפי של יותר מ-20 מיליון דולר. תוכנית ההאצה היא חינמית והיא פועלת במתחם סוסה.

רשימת החברות שהשתתפו בעבר במאיץ כוללת בין השאר את הסטארט-אפ פילטר (Feelter) שהוקם על ידי היזמית סמדר לנדאו. החברה הודיעה ביום שני השבוע על גיוס של 4 מיליון דולר לטובת פיתוח אלגוריתם המיועד לאתרי מסחר אלקטרוניים שאוסף את כל הביקורות שנרשמו בנוגע למוצר מסוים באתרים וברשתות חברתיות ומציג אותו בפני קונים הפוטנציאליים. סטארט-אפ נוסף שהשתלב בתוכנית הוא Zirra של היזמית מושית יפה, שגייס עד כה 1.6 מ' דולר. החברה פיתחה טכנולוגיה שאוספת ומנתחת מידע לגבי תעשיית הסטארט-אפים בישראל ובעולם.

בשבוע הבא יקיים הפורום, בשיתוף עם EY ישראל, כנס יזמיות ומשקיעות בהשתתפות קירה רדינסקי מייסדת sales predict שנרכשה על ידי Ebay, סיון שמרי דהן, מרב וינרב, מיכל ברוורמן בלומנשטיק ממיקרוסופט, ד"ר דורית דור מצ'ק פוינט, ריקי דרורי מגוגל, ורד רביב שוורץ מ-Fiver, מירי זילמן זיו מ-EY ובכירות נוספות בתעשייה שידונו בקידום נשים בתעשיית היזמות.