צפו: הפתרון שמאפשר להתנתק מחברת החשמל צובר תאוצה

כחלק מפרויקט מיוחד ופורץ דרך התקינה חברת טסלה באי Tau שבאוקיינוס השקט, מערכת מתקדמת של פאנלים סולאריים ומיקרו גריד לאחסון סוללות שמספקים את כל תצרוכת החשמל של 600 תושבי האי ■ צפו בוידאו

אי שמתקיים כמעט אך ורק על אנרגיה סולארית, טסלה, איים, אלון מאסק / צילום: וידאו
אי שמתקיים כמעט אך ורק על אנרגיה סולארית, טסלה, איים, אלון מאסק / צילום: וידאו

אחרי שהרכישה על ידי טסלה אושרה סופית, חברת האנרגיה הסולארית Solarcity סיפקה הצצה לאחד הפרויקטים המרשימים שלה - פאנלים סולאריים ומיקרו גריד לאחסון סוללות שמספקים כמעט את כל תצרוכת החשמל של האי טאו הממוקם באוקיינוס השקט והמאכלס כ-600 תושבים. על פי החברה מדובר באחד המיקרו-גרידים המתקדמים בעולם אשר כולל 5,328 פאנלים סולאריים, המתפרסים על שטח של כ-14 דונם ומפיקים 1.4 מגה וואט חשמל. המערכת כוללת גם 60 מארזי סוללות של טסלה, אשר מספקים 6 מגה וואט שעה של אחסון סוללות.

את "מחסן הסוללות" הזה ניתן להטעין מחדש לרמה של 100% בעזרת 7 שעות של אור שמש, והוא מספיק כדי לספק את כל תצרוכת החשמל של האי במשך שלושה ימים מחוסרי שמש. מעבר לביטחון האנרגטי, המיקרו גריד של טסלה צפוי לחסוך לאזור 498 אלף ליטרים של דיזל בשנה. פרויקט האנרגיה המתחדשת של האי טאו, ששייך לטריטוריית סמואה האמריקאית, מומן על ידי הרשות לפיתוח כלכלי של סמואה, הסוכנות להגנת הסביבה ומשרד הפנים של ארה"ב. בנייתו החלה לפני כשנה והושלמה בתחילת נובמבר 2016.