33% מהאפליקציות שמותקנות באנדרואיד מוסרות תוך זמן קצר

מחקר של הסטארט-אפ הישראלי AppsFlyer בחן את השימוש באפליקציות ■ 43% מהמשחקים שמותקנים באנדרואיד מוסרים מהמכשיר ■ המשתמשים של אפל נאמנים יותר

אפליקציות / צילום:  Shutterstock/ א.ס.א.פ קרייטיב
אפליקציות / צילום: Shutterstock/ א.ס.א.פ קרייטיב

שלוש מאות אלף בני אדם הגיעו לאזור קליפורניה בשנים 1848 עד 1855 כדי לחפש זהב. "הבהלה לזהב" הפכה מאז לביטוי שמצביע על דרך מהירה לגרוף ממון רב תוך זמן קצר, למרות שרק חלק קטן ממחפשי הזהב אכן הצליחו להתעשר.

בשוק העולמי קיימות היום יותר מ-4 מיליון אפליקציות, אולם המשתמש הממוצע מתקין לכל היותר מספר דו ספרתי של אפליקציות. מפתחי אפליקציות משקיעים אנרגיה וכסף כדי לשכנע את משתמשי הקצה להתקין את היישומים שלהם בטלפונים הניידים, אבל מסתבר שגם זה לא בהכרח מספיק.

מחקר חדש של הסטארט-אפ הישראלי AppsFlyer מצביע על כך ששליש מהאפליקציות שהותקנו במכשירי אנדרואיד, מערכת ההפעלה של גוגל, מוסרות תוך זמן לא רב. הנתון המקביל לגבי מערכת ההפעלה של אפל (iOS) עומד על 16%. הנתונים במחקר מתייחסים לחודש נובמבר.

הסרה מהירה
 הסרה מהירה

כאשר בוחנים את הנתונים לפי סגמנטים שונים מגלים כי 43% מהמשחקים שהותקנו באנדרואיד הוסרו (לעומת 13% אצל אפל) וכך גם 21% מהאפליקציות בתחום השופינג (לעומת 9% אצל אפל). מגמה דומה קיימת גם בקרב 33% מהאפליקציות בתחום הטיולים (20% באפל) ו-26% בתחום הלייף סטייל (21%).

שני רוזנפלדר, מנהל התוכן בסטארט-אפ AppsFlyer ומי שערך את המחקר, מספר כי הנתונים אודות הסרת אפליקציות נמצאים במגמת עלייה מתמדת. "המידע הזה הפך להיות קריטי", הוא אומר, "אנחנו רואים שרק 4 עד 5 אחוז מהיוזרים ממשיכים להשתמש באפליקציות אחרי יותר משלושים יום. אי שימוש יכול להיות גם במצב שבו השתמש נוקט באקט יותר 'אגרסיבי' ומסיר את האפליקציה מהמכשיר לחלוטיו.

"מאחר שההתקנה של רוב האפליקציות היא בחינם, המפתחים לא יכולים לעשות מוניטיזציה - לתרגם את השימוש לכסף - אם האפליקציות לא בשימוש".

רוזנפלדר מוסיף כי שוק האפליקציות משנה בהדרגה את המיקוד. "הפוקוס של המפתחים הוא לא על ההתקנה, כי זה כמעט ולא אומר כלום, אלא על השימוש. כל אינדיקציה לגבי אי שימוש או הסרה היא מאוד קריטית". רוזנפלדר אומר כי משתמשי האנדרואיד בישראל מסירים כ-37% מהאפליקציות שהתקינו, זאת בהשוואה לממוצע העולמי שעומד על 34%. כאשר בוחנים את משתמשי האייפון בישראל רואים כי הם מסירים 22% מהאפליקציות שהתקינו, בהשוואה לנתון העולמי שעומד כאמור על 16% אצל אפל.

- איך אפשר להסביר את הפער בין משתמשי אנדרואיד לאפל?

"יש כמה סיבות לכך כאשר אחת הבולטות היא האיכות של מכשירי הקצה שפועלים על מערכת ההפעלה iOS. המכשירים של אפל הם בממוצע ברמה גבוהה יותר ויש להם יותר שטח איחסון. כאשר מדברים על אנדרואיד זה בעצם עולם ומלואו - יש מכשיר שעולה 50 דולר ויש טלפון של סמסונג שעולה 700 דולר. באופן טבעי ככל שהמכשיר יותר זול, הוא מציע חוויה פחות טובה ופחות שטח איחסון".

רוזנפלדר מדבר על טרנד נוסף שמשפיע על הנתונים - Rewarded advertising . אם אתם מנסים לעבור שלב במשחק, האפליקציה יכולה להציע לכם להתקין יישום אחר, ששייך בדרך כלל לאותם בעלים ובתמורה לקבל נשק או צ'ופר אחר. אם התקנתם אפליקציה כדי לעבור שלב, סביר להניח שאין לכם מוטיבציה לשמור אותה במכשיר אחרי שקיבלתם את התגמול. "ב-iOS אין בעיות כאלה כי יש במכשירים של אפל המון מקום", הוא מסביר, "בנוסף לזה המותג של אפל הוא חזק יותר ושם אנשים לא מסירים אפליקציות כלאחר יד. סביר יותר להניח שאתה מתקין במכשיר שלך דברים שאתה אוהב ומכיר".

הסטארט-אפ AppsFlyer שהוקם בשנת 2011 וגייס מאז הקמתו כ-28 מיליון דולר, מנטר מידע על יותר מעשרת אלפים אפליקציות, כאשר בשוק כולו יש יותר מ-4 מיליון אפליקציות (מתוכן 2 מיליון של אפל). "אנחנו יודעים לעקוב אחרי כל מה שאתה עושה באפליקציות ואנחנו מובילי שוק עולמיים בתחום", אומר רוזנפלדר, "אנחנו מודדים בחודש 200 מיליארד פעולות בסלולר. זה מטורף".

הסרה מהירה
 הסרה מהירה