"ישראייר תציג ב-2016 רווח תפעולי תזרימי של 80 מיליון שקל"

לפי הערכת שווי שהוכנה עבור בעלת השליטה אי.די.בי פיתוח, שווי חברת התעופה עומד על 126 מיליון דולר ■ ד

חברת התעופה והתיירות ישראייר צפויה לסיים את שנת 2016 עם צמיחה חדה בהכנסותיה ולהציג שיפור נוסף בשנה הבאה, כך עולה מהערכת השווי שהוכנה לאחרונה לחברה עבור בעלת השליטה, קבוצת אי.די.בי פיתוח שבשליטת אדוארדו אלשטיין. לפי הערכת השווי, תסיים ישראייר את 2016 עם הכנסות של כ-317 מיליון דולר, ואת 2017 עם הכנסות של 327 מיליון דולר.

ישראייר כוללת כיום שתי חטיבות. הראשונה והמרכזית מביניהן היא חטיבת הטיסות והתיירות בחו"ל, שאמורה להערכת מעריכי השווי להציג השנה הכנסות של 264 מיליון דולר ורווח תפעולי תזרימי (EBITDA) של 21 מיליון דולר. בשנה הבאה, צופים מעריכי השווי, חטיבה זו תרשום הכנסות של 268 מיליון דולר ורווח תפעולי תזרימי של 20 מיליון דולר.

נוסף על כך, כוללת ישראייר כיום גם את חטיבת התיירות הנכנסת, שהייתה עד אשתקד חלק מסוכנות הנסיעות דיזנהאוז. חטיבת התיירות הנכנסת עוסקת בארגון טיולים מאורגנים בישראל לקבוצות תיירים מחו"ל. השנה היא צפויה להערכת מעריכי השווי לרשום הכנסות של 53 מיליון דולר ו-EBITDA של 1 מיליון דולר, וב-2017 יגדלו ההכנסות ל-59 מיליון דולר, והרווח התפעולי תזרימי יותר מיוכפל.

ביום חמישי שעבר חשפה אי.די.בי בדוחותיה הכספיים לסיכום הרבעון השלישי, כי לפי הערכת שווי בלתי תלויה שקיבלה, עומד כיום שוויה של ישראייר על 126 מיליון דולר. בין השאר, ציינה אי.די.בי כי הערכת השווי התבססה על הנחה שלפיה קצב הצמיחה הממוצע בהכנסות ישראייר יעמוד בטווח הארוך על 1.5% בשנה. עם זאת, לפי הערכת השווי, הרי שב-2016 נרשמה צמיחה גבוהה בהרבה, וגם בשנה הבאה יהיה שיעור הגידול כפול מהתחזית לטווח הארוך.

אי.די.בי מחזיקה בישראייר באמצעות החברה הבת אי.די.בי תיירות. בקיץ אשתקד מכרה אי.די.בי תיירות את סוכנות דיזנהאוז למשפחת חודורוב תמורת כ-12 מיליון דולר. עם זאת, בעסקה זו לא נכללה פעילות התיירות הנכנסת של דיזנהאוז, שהועברה כאמור לידי ישראייר.

חטיבה חדשה

כך, שבחינת תוצאות ישראייר השנה צריכה להתבצע על מול תוצאותיה אשתקד יחד עם תוצאות החטיבה הנכנסת לאורך כל 2015. בסך הכול, השיגו שתי פעילויות אלו הכנסות של 1.18 מיליארד שקל ב-2015 ורווח תפעולי תזרימי של כ-61 מיליון שקל. ב-2016 מדובר כאמור על רווח תפעולי תזרימי של כ-80 מיליון שקל, המשקף שיפור חד של יותר מ-30%.

קבוצת אי.די.בי וחברת אל על מקיימות בשנה האחרונה משא ומתן למיזוגה של ישראייר עם פעילות טיסות השכר של אל על, שמרוכזת בחברת סאן דור. עסקה זו עשויה להתקדם לכדי הסכם מחייב במהלך השנה הבאה, ואם כך אכן יקרה, תיוותר אי.די.בי עם נתח שהוערך על-ידיה מוקדם יותר השנה בטווח של 25%-30% בחברה הממוזגת, בעוד שאל על תחזיק ביתרת המניות.