אביגדור יצחקי: "אנחנו בדרך לחסל את הסלמס בפריפריה"

יו"ר מטה הדיור: הממשלה שוקדת על פתרון לפיו המדינה תקצה "קרקע משלימה" שתועבר לרשות המקומית, וזאת תערוך מכרז ליזמים שיציעו לחדש שכונות תמורת זכות ליח"ד בקרקע זו

אביגדור יצחקי / צילום: איל יצהר
אביגדור יצחקי / צילום: איל יצהר

"תמ"א היא לא רק לרמת-גן, תל-אביב והרצליה. צריך לטפל גם מחוץ לאוזרים אלה" - כך אומר הבוקר (ד') יו"ר מטה הדיור הלאומי במשרד האוצר, אביגדור יצחקי, בכנס עיר הנדל"ן שעורך מרכז הבנייה הישראלי באילת.

לדבריו, בימים אלה שוקדים באוצר על נוסחה משפטית להוצאת פרויקטים להתחדשות עירונית בפריפריה. "צריך להיפטר מהסלמס", אמר יצחקי.

לדבריו, הפתרון יהיה באמצעות "קרקע משלימה" אותה המדינה תעניק לרשות המקומית על-מנת לקדם פרויקטים להתחדשות עירונית.

בהמשך הרשות המקומית תערוך מכרז יזמים להתחדשות עירונית, כלומר פינוי-בינוי. אלא שמעבר לתמורה הרגילה של יותר דירות בפרויקט החדש, המדינה תעניק זכות להקמת יחידות דיור ב"קרקע המשלימה". היזם שידרוש במסגרת המכרז את הכמות יחידות הדיור הנמוכה ביותר, יהיה הזוכה.

ביישובים בפריפריה הרחוקה, אמר יצחקי ל"גלובס", הקרקע המשלימה תהיה ביישובים שמחוץ ליישוב בו יקודם הפרויקט. ביישובים במעגלים קרובים למרכז, הקרקע המשלימה תהיה בישוב עצמו.

יצחקי אמר את הדברים במסגרת הסברו על ה"קול הקורא" להקמת מינהלות להתחדשות עירונית בכל רחבי הארץ, וציין לשבח את חברת מוריה בירושלים.