אחרי נטפליקס: עכשיו גם אמזון נכנסת לישראל

הענקית האמריקאית הודיעה היום כי שירות "אמזון פריים וידיאו" יהיה זמין ב-200 מדינות ובכללן ישראל ■ המחיר בחצי השנה הראשונה: כ-3 דולר בחודש ■ בין סדרות המקור הפופולריות של אמזון: "מוצארט בג'ונגל", "טרנספרנט" ו"האיש במצודה הרמה"

אמזון / צילום: רויטרס
אמזון / צילום: רויטרס

ענקית הקמעונות האמריקאית אמזון הודיעה היום (ד') ששירות תכני הווידאו שלה, "אמזון פריים וידאו", יהיה זמין ב-200 מדינות בעולם ובכללן ישראל. השירות כולל את סדרות המקור של אמזון, שהמובילות והמוכרות בהן - "מוצארט בג'ונגל", "טרנספרנט", ו"האיש במצודה הרמה" - כמו גם סדרות וסרטים קנויים של רשתות האולפנים הגדולים בארה"ב.

השירות יעלה כ-3 דולר בחודש למשך חצי השנה הראשונה, ויהיה זמין במחשב, באפליקציות לסמארטפון - גם למכשירי אפל וגם למכשירי אנדרואיד - ובאפליקציות בטלוויזיות החכמות של סמסונג ו-LG. בינתיים, התכנים שמוצעים בשירות לצופה הישראלי לא כוללים תרגום באמצעות כתוביות, אך מדוברות השירות בארץ נמסר כי הכוונה היא להוסיף כתוביות כאלה בהמשך.

בישראל פועל כבר מאז תחילת 2016 שירות ה-VOD האמריקאי המוכר יותר של חברת נטפליקס, ובו כבר זוכים חלק מהתכנים לכתוביות בעברית. השירות של נטפליקס כולל מספר מסלולי תשלום, כולם יקרים יותר מזה של אמזון, כשהמרכזי שבהם עולה כ-10 דולר בחודש.

תחילת הפעילות של אמזון בישראל אינה ציון דרך משמעותי בפני עצמו, אך היא מצטרפת למגמה שעשויה להשפיע על התעשייה באופן משמעותי בשנים הבאות יחד עם שינויים טכנולוגיים שאנחנו עדים להם כבר כיום והתבססות דור חדש של צרכנים. שירותים מן הסוג של נטפליקס ואמזון מציעים תשלום ממוקד יחסית - וכזה שלא מצריך מגע עם טכנאים ושירות לקוחות - עבור תוכן פופולרי ואהוב, ולקוחות שיסתפקו בצפייה בערוצי הברודקאסט ובערוצים לינארים אחרים באופן משלים, למשל באמצעות עידן פלוס, יוכלו לצמצם משמעותית את הוצאה החודשית שלהם עבור תוכן טלוויזיוני.

 

כיום, צריך להדגיש, זה אינו המצב, וגם ביס ובהוט רואים בנטפליקס ובאמזון "תוכן משלים" שאינו מאיים על המודל העסקי שלהן. בינתיים, גם סלקום TV, שכבר פועלת כיום ומציעה חבילת תוכן מגוונת יותר (ויקרה יותר) מהשירותים האמריקאים, מתקשה לאיים על הדואפול של יס והוט, ובימים אלה נעשים מאמצי חקיקה, במסגרת חוק ההסדרים, להגביר את התחרות בתחום.

מי שעוד אמורה להיכנס לתחום במהלך 2017 ולהתחרות בשלוש הפלטפורמות הקיימות היא חברת פרטנר שהיום הודיעה כי ממשק הטלוויזיה שלה יתבסס על פלטפורמת אנדרואיד TV. מנכ"ל הקבוצה, איציק בנבנישתי, מסר כי בחודשים האחרונים בנתה החברה "ממשק חוויית משתמש ייחודי, שהותאם לדרישות ולהרגלים של הצופה הישראלי. אנדרואיד TV היא התשתית החדשנית ביותר, שיודעת להתאים את עצמה בזמן אמת להרגלי הצפייה המשתנים".