נדחתה בקשת חח"י לעיכוב התקנת הסולקנים באשקלון

המשרד להגנת הסביבה מתעקש להתחיל בפרויקט התקנת הסולקנים באשקלון כבר בינואר הקרוב ■ בתוך כך הודיעה חברת החשמל כי לא תנתק חייבים במהלך חנוכה

חברת החשמל / צילום: איל יצהר
חברת החשמל / צילום: איל יצהר

המשרד להגנת הסביבה דחה את בקשת חברת החשמל לדחות בכמה חודשים את לוחות הזמנים להתקנת סולקנים ביחידות ייצור החשמל הפחמיות 1-4 בתחנת הכוח רוטנברג באשקלון. על פי דיווח של חברת החשמל אמש לבורסה, ההצדקה לסירוב היא "נוכח העובדה שהחברה לא הציגה הצדקה לשינויים המבוקשים, ונוכח השלכותיה של הבקשה".

על פי היתר הפליטה שהוציא המשרד להגנת הסביבה לתחנת הכוח אורות רבין בחדרה, אמורות יחידות 5 ו-6 להתחיל לפעול לאחר התקנת הסולקנים בסוף דצמבר 2016 ובסוף מרץ 2017, בהתאמה. בחברת החשמל צופים עיכוב בהשלמת הפרויקט ביחידה 6, בגלל פשיטת רגל של קבלן משנה, ומעדיפים להימנע מהשבתת כמה יחידות ייצור במקביל.

היתר הפליטה לאשקלון קובע כי יחידה 1 תושבת בינואר 2017 לתחילת העבודות, ותחזור לפעילות בסוף דצמבר 2017. החל מאותו מועד אמורות יחידות 2-4 לחזור לפעילות לאחר השלמת התקנת הסולקנים מדי תשעה חודשים, כשהאחרונה היא יחידה 3 שאמורה להיות מוכנה במרץ 2019. אם בקשת חברת החשמל היתה מתקבלת, כל הפרויקטים היו נדחים בשלושה חודשים לפחות.

מהדיווח לבורסה עולה כי בחברת החשמל לא רואים בהחלטה סוף פסוק: "ככל שהמשרד ימשיך להחזיק בעמדתו כי אין לקבל את עמדת החברה, תבחן החברה את הצעדים שיהא עליה לנקוט על מנת לעמוד בתנאי ההיתר, לרבות הצורך בהשבתת יחידת הייצור רוטנברג 1 החל מיום 1 לינואר 2017. החברה בוחנת את המענה שהתקבל, את מכלול המשמעויות הנגזרות ממנו, לרבות ההשלכות שיש לכך על אמינות אספקת החשמל, ככל שיהיו, ותבחן צעדיה בהתאם".

בתוך כך דיווחה הבוקר כי לרגל "חג האור" היא לא תנתק חייבים החל החל משבת הקרובה ועד צאת חג החנוכה בערב השנה האזרחית החדשה.