טראמפ: חייבים להגן על ישראל; נתניהו יגיע להשבעתו?

נשיא ארה"ב הנבחר אמר בחגיגות השנה החדשה באחוזתו כי "ישראל חשובה לי מאוד" ■ ב"ניו-יורק פוסט" דיווחו כי יועציו של טראמפ מעוניינים להזמין את ראש הממשלה לטקס שיתקיים החודש

דונלד טראמפ / צילום: רויטרס
דונלד טראמפ / צילום: רויטרס

נשיא ארצות-הברית הנבחר, דונלד טראמפ, אמר הלילה (א') כי "אנחנו חייבים להגן על ישראל", ברקע ההצבעה נגד ההתנחלויות במועצת הביטחון של האו"ם ונאומו המדיני של שר החוץ היוצא ג'ון קרי. "ישראל מאוד מאוד חשובה לי. אנחנו חייבים להגן על ישראל", אמר טראמפ לכתבים באחוזתו בפלורידה, לפני תחילת חגיגות השנה החדשה. בעיתון "ניו-יורק פוסט" דיווחו הבוקר כי יועציו של טראמפ מעוניינים להזמין את ראש הממשלה בנימין נתניהו לטקס ההשבעה, או לארגן פגישה בין השניים בסמוך להשבעה.

במהלך דבריו, המשיך טראמפ להטיל ספק בכך שרוסיה אחראית לפריצות למפלגה הדמוקרטית ולמוסדות פוליטיים אחרים, על אף הסנקציות שהטיל הנשיא היוצא ברק אובמה ומסקנותיהן של סוכנויות המודיעין השונות. "אני חושב שזה יהיה לא הוגן, יכול להיות שזה מישהו אחר. אני גם יודע דברים שאנשים אחרים לא יודעים כך שאנחנו לא יכולים להיות בטוחים", אמר טראמפ. כשנשאל איזה מידע הוא מחזיק בידיו, אמר הנשיא הנבחר: "אתם תגלו ביום שלישי או רביעי".

 

הנשיא הנבחר גם התייחס ליחסים עם סין ועם טייוואן, ואמר כי הוא לא שולל פגישה עם הנשיאה צאי אינג-וון אחרי שייכנס לבית הלבן ב-20 בינואר. טראמפ גרם למשבר עם סין אחרי שהסכים לקבל ממנה שיחה שבה בירכה אותו על ניצחונו בבחירות, שרק מחריף בשל מעברה הצפוי של צאי במרחב האווירי של ארצות-הברית במהלך החודש הקרוב.

לפי הדיווח ב"ניו-יורק פוסט", שציטט מקורות בצוות חילופי השלטון, "הצוות, בראשות חותנו של טראמפ ג'ראד קושנר, דוחקים באופן אגרסיבי בנתניהו ורוצים בנוכחותו בחגיגות ההשבעה ב-20 בינואר". מקור מסר לעיתון כי "השניים מדברים כל הזמן, ונתניהו מדבר על האפשרות של להגיע להשבעה".

השניים מתחזקים מערכת יחסים חמה ולבבית. בין היתר, הם נפגשו בחודש ספטמבר במגדלי טראמפ בניו-יורק, כחלק מפגישות שנתניהו קיים עם שני המועמדים לנשיאות. מאז הבחירות הלך והתהדק התיאום ביניהם, ולאחר שעברה ההחלטה במועצת הביטחון של האו"ם, הבהיר נתניהו כי הוא מצפה לעבוד עם ממשל טראמפ. האחרון, מצדו, השיב בציוץ "ישראל, היי חזקה, ה-20 בינואר מתקרב!".