נתניהו: מציע לאופוזיציה לשלוח צפירת הרגעה לחייטים

ראש הממשלה התייחס לחקירתו הצפויה להתקיים השבוע בחשד לקבלת טובות הנאה ■ "מציע לאופוזיציה להירגע", אמר ■ שני אנשים עסקים הודו כי העניקו מתנות לו ולבנו יאיר

בנימין נתניהו / צילום: רויטרס
בנימין נתניהו / צילום: רויטרס

אני מציע לאופוזיציה להירגע ולשלוח צפירת הרגעה לחייטים" - כך עקץ הבוקר (א') ראש הממשלה בנימין נתניהו בפתח ישיבת שרי הליכוד, בהתייחסו לחקירה המתנהלת נגדו בשתי פרשות חדשות.

"לא ראינו שמחה כזאת באולפני הטלוויזיה וברוב כלי התקשורת כשהודיעו על חקירתה של יו"ר מרצ, זהבה גלאון, ולא כשיו"ר האופוזיציה, בוז'י הרצוג, נחקר פעמיים השנה, לאחר שבעבר שמר על זכות השתיקה בחקירתו בפרשת העמותות של אהוד ברק", נמסר בתגובת לשכת ראש הממשלה שלשום. "לצערנו תיאלצו להתאכזב גם הפעם, כפי שהתאכזבתם בפרשות מופרכות קודמות. כרגיל לא יהיה כלום - כי אין כלום! נסו להחליף את ראש הממשלה בקלפי - כמקובל במדינות דמוקרטיות", הבהירו.

אתמול נודע לוואלה! NEWS כי שני אנשים עסקים הודו בפני חוקרי היחידה הארצית לחקירות הונאה (יאח"ה) כי העניקו בכמה הזדמנויות מתנות לראש הממשלה בנימין נתניהו ולבנו יאיר. אנשי העסקים תושאלו על-ידי החוקרים במהלך בדיקת החשדות נגד נתניהו, שצפויה להפוך השבוע לחקירה פלילית.

שני אנשי העסקים, שביניהם אין קשר, טענו בחיקור כי המתנות שנתנו הוענקו במסגרת מערכת יחסים חברית בינם לבין משפחת נתניהו, וכי לא הייתה להם כוונה לקבל טובות הנאה בתמורה להן. אחד מאנשי העסקים, שמרכז פעילותו בחו"ל, העניק למשפחת נתניהו את המתנות בחו"ל. ערך המתנות נחשב לגבוה במיוחד, ולכן מחייב חקירת משטרה. החשד שאותו חוקרת המשטרה הוא מתן שוחד, תחת ההגדרה של "שלח לחמך".

לדברי גורם במערכת אכיפת החוק, החוקרים טרם גייסו עד מדינה, ובידם רק העדויות של נותני המתנות. ראש הממשלה בנימין נתניהו אמור להיחקר בגין חשד זה בתחילת השבוע. החוקרים, בפיקודו של מפקד יאח"ה, תנ"צ כורש ברנור, מתוכננים להגיע לביתו של ראש הממשלה ברחוב בלפור בירושלים. במקביל, אמור למסור עדות גם בנו יאיר, וייתכן שבן משפחה נוסף. במשטרה מעריכים כי יידרשו כמה ימי חקירה של ראש הממשלה.

 

נתניהו התייחס עוד בישיבת הממשלה לעניין הטרור העולמי הגואה, שהיכה אמש בטורקיה. "המאבק בטרור הוא מאבק עולמי. הקנצלרית מרקל אמרה בסוף השבוע את מה שאנחנו אומרים הרבה שנים - שהאיום הגדול ביותר על עתידו של העולם הוא מצד הטרור של האיסלאם הקיצוני. כמובן שהטרור הזה ממשיך להכות", אמר נתניהו והוסיף. "אנחנו ראינו בסוף השבוע, רק אתמול, פיגוע קטלני נוסף בטורקיה. אנחנו שולחים תנחומים למשפחות הנרצחים ואיחולי החלמה לפצועים, שלצערנו כוללים גם אזרחית ישראלית ואני חייב להגיד שיש גם אזרחית ישראלית נוספת שגורלה ברגע זה איננו ידוע".

נתניהו התייחס עוד לשיפור בנתוני הצמיחה ב-2016, והרעיף מחמאות על שר האוצר משה כחלון. "אני רוצה לברך את משה כחלון, ידידנו שר האוצר, שהוא ואנשיו מובילים את המאמץ, ואני רוצה גם לברך את שרי הממשלה ששותפים לו. אני תמיד אמרתי: יש לנו ארץ נהדרת".