המשטרה: להעמיד לדין את גיל שפר בחשד לעבירות מין

החשד: שפר, המשמש כיום קונסול כבוד של יפן בישראל, ביצע לכאורה מעשים מגונים כלפי אישה בעת שהסיע אותה ברכבו ■ עורך דינו של שפר: "תלונה מופרכת ונבזית"

גיל שפר / צילום: יוסי כהן
גיל שפר / צילום: יוסי כהן

המשטרה ממליצה להעמיד לדין פלילי בגין עבירות מין את גיל שפר, לשעבר ראש הסגל בלשכת ראש הממשלה.

היחידה ארצית של משטרת ישראל סיימה בימים אלה חקירת חשד לביצוע עבירות מין על-ידי שפר. עם סיום החקירה הודיעה המשטרה כי "ממצאי חקירתו ביססו תשתית ראייתית לכאורה לביצוע עבירות של מעשים מגונים על-ידי גיל שפר".

עם זאת, לדברי המשטרה, לא התבססה תשתית ראייתית לביצוע עבירה של כליאת-שווא שבנוגע אליה נחקר שפר. 

עם סיום החקירה מעבירה משטרת ישראל לפרקליטות מחוז תל-אביב (פלילי) את כלל הממצאים, תשתית הראיות לכאורה והחומרים שנאספו, לעיון. הפרקליטות תחליט האם לזמן את שפר לשימוע לפני העמדה לדין.

החקירה החלה בעקבות תלונה שהוגשה באוקטובר השנה, בה נטען כי שפר - המשמש כיום קונסול כבוד של יפן בישראל ובעברו שימש כאמור כראש סגל בלשכת ראש הממשלה - ביצע לכאורה מעשים מגונים כלפי אישה בעת שהסיע אותה ברכבו וכן לקח אותה בניגוד לרצונה למפגש חברתי כלשהו ומנע ממנה להגיע לביתה, תוך הפעלת לחץ ובאופן שגרם לה לחוש כלואה. 

התלונה הוגשה על-ידי אמנית שנקראה להופיע בכנס שבו השתתף שפר. לטענתה, לאחר הופעתה הציע לה שפר טרמפ, בכדי לחזור עמו לעיר שבה שניהם מתגוררים. האמנית הצטרפה לשפר לנסיעה. על-פי החשד, שפר התיישב לידה בספסל האחורי, השקה אותה באלכוהול ונגע בה נגד רצונה. לאחר מכן, נטען, הוא לקח אותה לכאורה לדירה, שם היו גברים נוספים, ואילץ אותה להופיע בפניהם. אחר-כך, לפי החשד, ניסה לכאורה שפר לנשק את האישה בניגוד לרצונה. 

במסגרת החקירה נחקר שפר באזהרה בגין חשד לביצוע עבירות של מעשים מגונים וכליאת-שווא, נגבו עדויות, ובוצעו פעולות חקירה מגוונות. 

 

שפר, ששימש כראש הסגל בלשכת ראש הממשלה עד מארס 2014,  נחקר כבר לפני מספר ימים באזהרה במשרדי יחידת להב 433 של המשטרה ושוחרר למעצר-בית של 5 ימים. שפר נחקר בנוסף בקשר לפרשת הוצאות מעונות ראש הממשלה. הוא מכחיש את החשדות נגדו. 

בא-כוחו של גיל שפר, עו"ד גיל פרידמן, מסר בתגובה: "מדובר בתלונה מופרכת ונבזית, שלידתה בחטא, ושאין בה דבר. אנו מברכים על העברת התיק לגורמים המשפטיים המוסמכים, ומשוכנעים כי לאחר שילמדו את פרטיו, האמת תצא לאור, והתיק ייסגר".