נמל חיפה שילם 2.2 מיליון שקל על הפרות של חוק אוויר נקי

ההפרות בוצעו ב-2013-2014 ותוקנו מאז, ובשל כך הופחת גובה הקנס המקורי, שעמד על כ-3.6 מיליון שקל

נמל חיפה / צילום: איל יצהר
נמל חיפה / צילום: איל יצהר

נמל חיפה שילם קנס של כ-2.2 מיליון שקל על הפרת חוק אוויר נקי. מהמשרד להגנת הסביבה נמסר כי מדובר בין השאר בפריקת חומרים שלא לפי ההוראות ובאופן שעלול לגרום למפגע אבק, באי-התקנת ציוד שתפקידו לנטר אירועי אבק והימנעות מדגימת אבק על-פי הוראות המשרד.

פריקת החומרים המדוברת נעשתה ברבעון האחרון של 2014, אז נפרקה אוניית צובר ללא אמצעים למניעת זיהום מאבק, מה שגרם לפיזור "בלתי סביר" של אבק ולחשש מזיהום. הפרות נוספות היו הימנעות מהתקנת מצלמות לניטור האבק במהלך פריקות וטעינות וכן הימנעות מהגשת תוכניות לדגימת אוויר וביצוע דגימות בפועל בשנים 2013-2014.

גובה הקנס המקורי היה 3.6 מיליון שקל, אך מכיוון שהנמל תיקן בדיעבד את הכשלים, ובהתאם לתקנות חוק אוויר נקי, הוא הופחת ב-40%. כמו כן קיבל הנמל אפשרות לשלם את הקנס בתשלומים.

סגן השר להגנת הסביבה, ירון מזוז, אמר כי לאחרונה הקים נמל חיפה מערך לפריקת צוברים בצורה שאינה מזהמת את הסביבה, רק בעקבות דרישות המשרד להגנת הסביבה. "אנו מקווים שמעתה הנמל יעבוד בצורה שאינה מזהמת את הסביבה - גם בתחום האוויר וגם בתחום הים".

השר להגנת הסביבה, זאב אלקין, מסר כי המשרד להגנת הסביבה רואה "בחומרה" כל מעשה שפוגע באיכות הסביבה ובבריאות הציבור. "לא נהסס גם בעתיד לפעול בנחישות לאכיפת חוקי הגנת הסביבה נגד כל גורם, חזק וגדול ככל שיהיה. מי שיזהם, ישלם".