אחרי מאבק: הסכם קיבוצי בחברה שבבעלות אלביט ורפאל

450 עובדי SDC, המייצרת מערכות לייזר ומערכות אלקטרו-אופטיות, ייהנו מתוספות שכר של כ-2.5%-5% בכל שנה מ-5 השנים הבאות

הסוף למאבק העובדים בחברה SDC המשותפת אלביט מערכות ולרפאל מערכות לחימה: עובדי החברה, ההנהלה וההסתדרות הכללית חתמו בסוף השבוע על הסכם קיבוצי ראשון, שיחול על כ-450 העובדים, וזאת לאחר שהתאגדו באמצע 2015.

חברת SDC עוסקת בייצור של מערכות לייזר ומערכות אלקטרו-אופטיות לתעשייה הביטחונית, והיא פועלת במשגב. החברה נמצאת בבעלות שווה של אלביט מערכות ושל רפאל. מנכ"ל החברה הוא ברוך גליק.

ההסכם שנחתם בסוף השבוע יהיה בתוקף למשך תקופה של 5 שנים, והוא כולל מנגנון להעלאת שכר משמעותית בקרב עובדי החברה בכל שנה בתקופת ההסכם - בנוסף להעלאת שכר רטרואקטיבית של שנת 2016. היקף העלאות השכר הוא בין 2.5% ל-5%.

על רקע החתימה על ההסכם וסיום המו"מ הארוך שהתקיים בין העובדים, ההסתדרות וההנהלת החברה, העובדים עתידים לקבל מענק חד-פעמי בסכום של עד 3,000 שקל.

במשך תקופה ארוכה דרשו עובדי החברה מההנהלה להידבר איתם לקראת גיבוש הסכם קיבוצי. בעבר התרעמו העובדים - לצד איגוד עובדי המתכת, החשמל והאלקטרוניקה בהסתדרות -על היעדר נכונות מצד ההנהלה לקיים איתם מו"מ על הסדרת תנאי העסקה ב-SDC, הכריזו על סכסוך עבודה ושיבשו לעתים תכופות את שגרת העבודה בחברה.

"אנו מסכמים תהליך מורכב שלווה בשמחות, חיוכים, מתחים וכעסים ומסתיים כעת בדרך חדשה", מסר יו"ר ועד העובדים בחברה, אלון ברקוביץ'.