פורטיסימו נערכת למימוש ראשון - אחרי רווח של יותר מ-1,000%

קרן ההשקעות, המחזיקה מניות קורנית בשווי של 190 מיליון דולר, תמכור חלק מהחזקתה לצורך שיפור הנזילות בשוק והגברת הסחירות במניה

יובל כהן / צילום: איל יצהר
יובל כהן / צילום: איל יצהר

קרן ההשקעות פורטיסימו קפיטל נערכת למימוש ראשון של חלק מהשקעתה בחברת קורנית דיגיטל .

בשבוע שעבר פרסמה קורנית תשקיף מדף, שבמסגרתו רשמה החברה את מניות פורטיסימו למסחר, כך שהקרן תוכל לממשן בשוק לפי החלטתה. במקביל, נרשמו למסחר גם חלק מהמניות שיוקצו למנכ"ל החברה גבי זליגסון.

קורנית מפתחת מכונות להדפסה דיגיטלית על טקסטיל מסוגים שונים, כגון בגדים, וילונות וכיסויי מיטה. החברה, שהוקמה ב-2002, השלימה באפריל 2015 הנפקה ראשונה של מניות לציבור בבורסת נאסד"ק. בהנפקה גייסה קורנית 71 מיליון דולר (ברוטו) לפי מחיר של 10 דולרים למניה, שהעניק לחברה שווי של 308 מיליון דולר. מאז הספיקה המניה לטפס למחיר שיא של כ-17 דולר, להידרדר לשפל של כ-8 דולרים בלבד, ולחזור ולהתאושש.

פורטיסימו, בניהולו של יובל כהן, קיבלה בשנת 2011 את השליטה בקורנית לאחר שהשקיעה בה 16 מיליון דולר. טרם ההנפקה הראשונית החזיקה פורטיסימו ב-70% מקורנית, ולאחריה דוללו החזקותיה. כיום מחזיקה הקרן ב-48.5% ממניות קורנית, ששוויין הבורסאי עומד על כ-190 מיליון דולר.

צמיחה של 26% בהכנסות השנה

עם זאת, לקרן אין כוונה למכור את מלוא ההחזקה כבר כעת, אלא להסתפק לפי שעה במכירה חלקית, מתוך הערכה שצמיחתה של קורנית בשנים הקרובות תעלה את ערכה של החברה, ותשפר עוד יותר את הרווח שתרשום פורטיסימו על השקעתה בה. המכירה הנוכחית מיועדת בין השאר להרחיב את הכמות הצפה של מניות קורנית בנאסד"ק, ולאפשר את הגדלת הסחירות ושיפור הנזילות בה.

המנכ"ל זליגסון, שהצטרף לקורנית כשנה לפני הנפקתה, מחזיק על פי התשקיף בנתח של כ-1.7% מהחברה, שכולל 36 אלף מניות ו-493 אלף אופציות הניתנות למימוש בחודשיים הקרובים (ברשותו עוד 398 אלף אופציות שמועד הבשלתן טרם הגיע). מתוך אלה, נרשמו למסחר 90 אלף מניות בעלות שווי נוכחי של כ-1 מיליון דולר, שאותן יוכל כעת למכור המנכ"ל.

בחודש נובמבר האחרון פרסמה קורנית את תוצאותיה הכספיות לתשעת החודשים הראשונים של 2016. תוצאות אלה שיקפו צמיחה של 26% בהכנסות לרמה של 77 מיליון דולר, כאשר ברבעון השלישי של השנה לבדו הואץ קצב הצמיחה לרמה של 40%, והיקף ההכנסות בו הסתכם ב-31 מיליון דולר (לעומת 46 מיליון דולר בשני הרבעונים שקדמו לו גם יחד).

שיעור הרווח הגולמי מסך ההכנסות עמד ברבעון השלישי של 2016 על 44%, והרווח התפעולי הסתכם בכ-1 מיליון דולר, או כ-4 מיליון דולר בנטרול הפחתות חד-פעמיות ורישום ההוצאות בגין תגמולי מניות ואופציות לעובדים.

קורנית סיימה את הרבעון השלישי עם 57 מיליון דולר בקופתה, ובמהלכו ייצרה 2.5 מיליון דולר מפעילות שוטפת, והשתמשה בכ-12 מיליון דולר להשקעות ברכישת טכנולוגיות, ציוד ועוד. החברה מעסיקה כיום כ-400 עובדים, לעומת כ-90 בלבד שהעסיקה לפני כשש שנים, כאשר השקיעה בה פורטיסימו.

מניית קורנית דיגיטל
 מניית קורנית דיגיטל