פרשת נתניהו-מוזס: רה"מ הציע למוזס למכור את "ידיעות אחרונות"

לפי מידע שהגיע לחדשות 2, באחת השיחות בין רה"מ למו"ל "ידיעות", תיאמו נתניהו ומוזס מה להגיד לבעלי "ישראל היום" אדלסון ■ נתניהו: "אני רוצה לדבר עם הג'ינג'י". מוזס: "צריך משהו שהוא יוכל לחיות איתו" ■ עוד נודע כי נתניהו תיווך לכאורה לעסקה למכירת "ידיעות" לקונה או שותף מטעמו

נוני מוזס בנימין נתניהו / צילום: יוסי כהן ותמר מצפי
נוני מוזס בנימין נתניהו / צילום: יוסי כהן ותמר מצפי

פרטים חדשים ודרמטיים נוספים משיחת נתניהו-מוזס: תוכן השיחות שערכו ראש הממשלה ומו"ל "ידיעות אחרונות" הולך ונחשף - והערב (שישי) פרסם לראשונה כתב חדשות 2 גיא פלג מה הבטיח נתניהו למוזס, בתמורה לסיקור אוהד שלו בעיתונו - וכי היה מעורב לכאורה גם בניסיון למכירת "ידיעות אחרונות" לקונה או שותף מטעמו. עוד נחשפות ההתייעצויות בין השניים אודות נוסח הפשרה שיציעו לבעלי "ישראל היום", שלדון אדלסון.

נתניהו ומוזס דיברו באופן מעשי - איך ניתן לחולל בשטח את השינויים הנדרשים שיספקו את שניהם: איך ניתן להקטין את כוחו של "ישראל היום" ובאופן מזורז, בתמורה לכך שנתניהו יזכה לסיקור אוהד ב"ידיעות אחרונות". כך אמרו זה לזה בשיחה: 

מוזס: "מה השורה התחתונה? איך אפשר לעשות את זה מהר?"
נתניהו: "אפשר לחוקק את זה"

עוד דיברו השניים על בעלי העיתון "ישראל היום", איל ההון האמריקני שלדון אדלסון, המכונה "הג'ינג'י" - וכמה השינויים שהם מבקשים לחולל יהיו לרוחו:

נתניהו: "אני רוצה לדבר עם הג'ינג'י (שלדון אדלסון), הוא בעוד שבועיים בארץ".
מוזס: "צריך לראות איך אפשר לעשות משהו שהוא יוכל לחיות אתו, לעשות אולי חוק אחר, אני רוצה להקל, לא מחפש להקשות".

מוזס: "בנושא הכמויות שדיברנו. לעשות את זה בפשרה אתו, אני אומר את זה ממקום טוב, לא ממקום רע".
נתניהו: "לדעתי זה לא יהיה בסדר אתו אבל..."

בשלב הזה, מדברים נתניהו ומוזס על האפשרויות שעומדות בפניהם - ואיך בדיוק ניתן לממש אותן:

מוזס: "צריך חוק אחר שיעקוף את הבעיה"
מוזס: "עם יריב (השר יריב לוין)?"
נתניהו: "לא עם יריב"
מוזס: "תביא את מי שאתה רוצה, זה לא ענייני"


מוזס: "צריך שאיתן כבל יבוא, ואיש שלך בכנסת"
נתניהו: "ושאיתן יגיד אני רוצה להגיע לפשרה, אולי נשכנע אותו שיירד מהחוק הגורף"
מוזס: "לאיזו ועדה בכנסת זה הולך?"
נתניהו: "נקים ועדה מיוחדת".

עוד נודע לחדשות 2 במסגרת הפרשה, המכונה "תיק 2000", כי נתניהו תיווך לכאורה בין מוזס לקבוצת תקשורת זרה, כנראה מגרמניה, במטרה שזו תקנה או תיכנס כשותפה בעיתון. נתניהו ומוזס שמרו על המגעים האלה בשקט מוחלט. בשלב זה, לא ברור האם התיק הזה שבמרכזו השיחות והפגישות בין נתניהו ומוזס יבשיל לכתב אישום.

מוקדם יותר השבוע חשפנו לראשונה כאן בחדשות 2 כי במהלך אחת הפגישות שהוקלטו אמר מוזס לנתניהו: "אם אני ואתה נסכים על חוק, אני אעשה כל מה שאני יכול שתהיה פה כמה זמן שתרצה. אני מסתכל לך בעיניים ואומר לך את זה בצורה הברורה ביותר".

להערכת המשטרה, בין השניים התקיימו פגישות רבות, ולא רק השתיים שהוקלטו - אך בשלב זה לא יודעים החוקרים להעריך את המספר המדויק שלהן. בין השניים תיווכו שורה של מקורבים, והמשטרה מתכוונת לגבות מכולם עדות.