גלאון: איך מנדבליט נתן לנתניהו להמשיך לכהן כשר התקשורת?

"מנדלבליט מסתיר את הסיפור הזה במשך חודשים, כשכל הזמן הזה רה"מ מוביל מהלכי ענק בשוק התקשורת: מנסה לסגור את התאגיד, מתערב בערוץ 10 ומנסה ליצור כאן תקשורת צייתנית וממושטרת. זה טירוף"

זהבה גלאון / צילום: אלון רון
זהבה גלאון / צילום: אלון רון

יו"רית מרצ, ח"כ זהבה גלאון, פרסמה הבוקר (א') בעמוד הפייסבוק שלה פוסט חריף נגד ראש הממשלה, בנימין נתניהו, והיועץ המשפטי לממשלה, ד"ר אביחי מנדלבליט.

"אני רוצה להבין רגע", כותבת גלאון, "היועץ המשפטי לממשלה דוגר חודשים על קלטות שמוכיחות שראש הממשלה הוא שחקן מרכזי בשוק התקשורת בישראל, ולא רק שראש הממשלה הזה לא עף מיד לחדר החקירות, מנדלבליט נותן לו גם להמשיך לכהן כשר התקשורת? ברצינות?" 

גלאון ממשיכה ותוקפת: "יש כאן ראש הממשלה שמוקלט נושא ונותן על עתיד 'ישראל היום' ומתועד כשהוא מנסה לקבוע איזה כתבים יופיעו ב'ידיעות אחרונות' ואיך יראה הסיקור של העיתון. אם יש משהו שאמור להיות מובן מאליו, אפילו למנדלבליט, זה שהאיש הזה לא יכול להיות אחראי על התקשורת. זה אל"ף-בי"ת. ומנדלבליט מסתיר את הסיפור הזה במשך חודשים, כשכל הזמן הזה ראש הממשלה מוביל מהלכי ענק בשוק התקשורת: מנסה לסגור את התאגיד, מתערב בערוץ 10 ומנסה ליצור כאן תקשורת צייתנית וממושטרת. זה טירוף.
"זו לא הפעם הראשונה שמנדלבליט נזכר באיחור לעשות את תפקידו. הוא היה צריך לחכות שאפנה אליו כדי שיורה לנתניהו להפסיק לעסוק בענייניו של מקורבו, שאול אלוביץ', ששולט בבזק ווואלה!. ועכשיו מסתבר שמנדלבליט הוא מסוג הטיפוסים האלה שצריך להזכיר להם דברים, כמו, נניח, ששר התקשורת לא יכול להיות שחקן בשוק התקשורת.

"כך בדיוק נראית מדינה ששומרי הסף שלה הפכו לשומרי הסף של נתניהו. נתניהו צריך ללכת, והוא צריך לקחת אתו את היועץ המשפטי. ממילא מנדלבליט הוכיח שהוא קודם כל היועמ"ש של נתניהו - ורק אחר-כך של הציבור. מדהים לראות את השניים האלה ממשיכים באותם התפקידים, כאילו כלום לא קרה כאן. צאו כבר, שניכם".