487 דירות חדשות במקום 92 ישנות: אושר פינוי-בינוי ביבנה

הוועדה המחוזית אישרה את הפרויקט, שייבנה בשכונת נאות שז"ר בעיר ■ בעלי הדירות הישנות, בנות 70 מ"ר בממוצע, יקבלו בתום הפרויקט דירות חדשות בנות 4 חדרים, בשטח 100 מ"ר

פינוי בינוי / צילום: תמר מצפי
פינוי בינוי / צילום: תמר מצפי

התקדמות משמעותית בפרויקט פינוי-בינוי בעיר יבנה - הועדה המחוזית לתכנון ובנייה במחוז המרכז אישרה פרויקט פינוי-בינוי בעיר.

מדובר בפרויקט אותו יזמה חברת אלמוג פינוי-בינוי מקבוצת אלמוג, במתחם בן 13 דונם ברחוב החרמון בשכונת נאות שז"ר בעיר. על פי התוכנית שקיבלה את אישור הועדה המחוזית, ייהרסו 92 דירות ישנות בשלושה בניינים טרומיים בני 3 עד 4 קומות ובמקומן ייבנו 487 יחידות דיור חדשות.

הבינוי החדש יכלול ארבעה בניינים בני 23 קומות ובניין נוסף בגובה 26 קומות. בנוסף יכלול הפרויקט כ-1,420 מ"ר של שטחי מסחר, ותעסוקה, וכן חניונים תת קרקעיים שיכללו 730 חניות לדירות ועוד כמאה חניות ציבוריות.

הפרויקט אמור להתבצע בשיטת בינוי-פינוי-בינוי, לצורך כך הקצתה העירייה כ-4 דונם, לבניית שני הבניינים הראשונים לפני הפינוי והריסת המבנים הישנים. במתווה זה של הפרויקט אין צורך בפינוי בעלי הדירות הישנות לדיור חלופי והם יפנו את הבניינים הישנים רק עם תום בניית החלק הראשון של הפרויקט. על פי התוכנית שאושרה, בעלי הדירות הישנות, בנות 70 מ"ר בממוצע, יקבלו בתום הפרויקט דירות חדשות בנות 4 חדרים בשטח 100 מ"ר עם מרפסת בשטח 12 מ"ר, חנייה ומחסן.

מחירי הדירות בפרויקט יעמדו על החל מ-1.45 מיליון שקל לדירת 4 חדרים. על פי נתוני החברה, עלות ההקמה המשוערת של הפרויקט, שתוכנן בידי משרד האדריכלים "גוטמן - אסיף אדריכלים", מסתכם בכ-400 מיליון שקל. בחברה מעריכים כי הבנייה תחל עוד כשמונה חודשים.

"קבענו שפיתוח חלקי העיר החדשים לא יותיר את השכונות הוותיקות ללא פיתוח, ונעשה כל מאמץ לטובת מתן מענה הולם לוותיקי העיר בצורת מבנים חדשים ותואמים את העיר המתחדשת", כך ראש העיר יבנה, צבי גוב-ארי.

יקי אמסלם, מנכ"ל קבוצת אלמוג אמר בעקבות אישור התוכנית: "פרויקט פינוי-בינוי זה מחוץ לגבולות גוש דן הוא תשובה לכל פרנסי המדינה שזה אפשרי וכדאי לכולם, הן ליזמים והן לדיירים שראויים למגורים בכבוד".