במגזר הערבי שובתים; היערכות במשטרה להתחדשות האלימות

ועדת המעקב של המגזר תתכנס היום ברהט על מנת להחליט על צעדיה, ובינתיים הודיעו על שביתה כללית במגזר ועל 3 ימי אבל בעקבות מותו של הנהג הדורס ■ במקביל במשטרה נערכים בכוחות מתוגברים מחשש להתחדשות המהומות

פיגוע דריסה / צילום: רויטרס
פיגוע דריסה / צילום: רויטרס

המשטרה נערכת גם הבוקר (ה') בכוחות מתוגברים מחשש להתלקחות המהומות בנגב, זאת בעקבות העימותים אתמול באזור אום אל-חיראן. בעקבות מותו של הנהג הדורס, הכריזו במגזר הערבי על 3 ימי אבל ועל שביתה היום במגזר, אך לא במערכת החינוך שתפעל כסדרה. ועדת המעקב של המגזר הערבי צפויה להתכנס היום בשעות הצהריים ברהט על מנת לדון בהמשך צעדיהם.

הנהג שדרס את השוטר ארז (עמדי) לוי ז"ל, יעקב אבו אל קיעאן בן ה-47, נהרג באירוע אך טרם נקבר והחשש הוא שהלווייתו תהפוך לאלימה. בשלב זה חוקרי מח"ש עדיין לא עורבו בבדיקת האירוע הקשה, אך לפי ההערכות לא יהיה מנוס מבדיקת האירוע, שתועד על ידי פעילים וגם ממסוק משטרתי.

בתיעוד נראה לכאורה כי שוטרים ירו לעבר אבו אל קיעאן עוד לפני שנהג לעבר קבוצת שוטרים ודרס למוות את לוי ז"ל, שהובא אתמול למנוחות. משפחתו של הנהג טוענת כי סרטון המשטרה מוכיח שהנהג נסע באטיות והשוטרים ירו קודם. במשטרה הסבירו כי השעות מאז האירוע הן "שעות של אבל" ולכן לא ראוי בשלב זה לערב את מח"ש על מנת שיבדקו את עובדות המקרה, אך הדבר בלתי נמנע בטווח הארוך

במשטרה טוענים, בניגוד לטענות התושבים שנכחו באירוע, כי מדובר בפיגוע דריסה. עוד דיווחו כי בחיפוש בביתו של הנהג נמצאו 3 עותקים של עיתון שנשמרו מה-5 בנובמבר 2015, שבכותרתו פיגוע הדריסה צפונית לחברון, וכותרת ראשית על פצצה של דאע"ש שהפילה מטוס. בנו של הנהג נחקר על ידי כוחות הביטחון.

במשטרה טוענים כי הנהג הפוגע הוא פעיל של התנועה איסלאמית, ששעט לעבר הלוחמים מתוך כוונה לבצע פיגוע דריסה. "המחבל הוא פעיל התנועה האיסלאמית הפלג הדרומי ונבחן קשר שלו גם לדאע"ש", ציינו במשטרה.