מחירי הזהב יעלו אם טראמפ יאמר אחד מחמישה דברים

גם אם נשיא ארה"ב הנבחר יתמתן עם כניסתו לתפקיד, הוא עדיין צפוי לשגר פה ושם התבטאויות שיחוללו סערות פוליטיות וישלחו את המשקיעים לחפש חוף מבטחים בזהב

זהב / צילום: שאטרסטוק
זהב / צילום: שאטרסטוק

מחירי הזהב  יוכלו להמשיך לעלות אחרי השבעתו לנשיאות של דונלד טראמפ, אם כנשיא הוא ימשיך לפרסם הצהרות שיגרמו למשקיעים לחפש מקומות מבטחים.

עד השבעתו, הצליח הנשיא הנבחר להרגיז את סין, הודו, מקסיקו, כמה ממדינות נאט"ו ובסוף השבוע הארוך האחרון (כולל יום מרטין לותר קינג) גם את גרמניה (בנוגע למכוניות היוקרה שלה), וזו רק רשימה חלקית. מחיר הזהב שנסחר בניו-יורק עלה ב-11.9% מיום הבחירות (8 בנובמבר).

ההנחה המקובלת היא שטראמפ יהיה מאופק יותר בכניסתו לתפקיד, או שיועציו יסננו את מה שהוא יאמר. אבל בהתבסס על יותר מ-25 ציוצים בטוויטר משבת האחרונה, יש סבירות גבוהה שההנחה הזו שגויה.

חמש הצהרות מסוימות של טראמפ יכולות לשלוח את הזהב לנסיקה. טראמפ הוא בלתי צפוי - את זה אנחנו כבר יודעים. אבל בלי קשר ליעד ההתקפה שלו - מדינה, חברה או מישהו - זהב הוא אחת ההשקעות הבודדות שמתנהגות כמקלט מבטחים מפני סערות בפוליטיקה או עולם ההשקעות.

הנה חמש ההכרזות שעשויות לשגר את הזהב לנסיקה.

1. טראמפ מודיע שהוא מתכוון לקבוע שסין היא מניפולטורית של מטבע. תעודות סל מעניינות לנושא זה הן iShares China Large Cap (FXI), ProShares UltraShort FTSE China 50 (FXP), ו-Deutsche X-Trackers Harvest CSI 300 China A-Shares ETF (ASHR).

2. טראמפ מכריז על כוונתו לנטוש את מדיניות "סין אחת" (כלומר להכיר בטייוואן כמדינה עצמאית).

3. טראמפ מודיע על כוונתו להכריז על האיים המלאכותיים שסין בונה בים סין הדרומי איים בלתי חוקיים.

4. טראמפ משמיע עוד הצהרות שמעודדות מדינות חברות באיחוד האירופי לעזוב אותו. תעודות סל רלבנטיות כאן כוללות את iShares MSCI Germany Index (EWG), SPDR Euro Stoxx 50 (FEZ), WisdomTree Inter Hedged Equity Fund (HEDJ), Vanguard FTSE Europe (VGK) ו-Guggenheim CurrencyShares Euro Trust (FXE).

5. טראמפ מספק תמיכה באמנת סחר מהירה עם בריטניה, שמעודדת את הבריטים לבצע "אקזיט קשה" מהאיחוד האירופי. תעודות סל רלבנטיות לתרחיש הזה הן iShares MSCI UK (EWU) ו- Guggenheim CurrencyShares British (FXB).

כאן צריך לציין כי בטווח הארוך יותר, אם טראמפ יצליח "להחזיר את אמריקה לגדולתה", הזהב עשוי לרדת ל-800 דולר לאונקיה.

 

דירוג מתכות יקרות

כעת אנחנו בצומת קריטי לזהב. משקיעי הזהב צריכים להיות זריזים, להגיב מראש ולהקשיב לאנליסטים עם רקורד של ניבוי מדויק של המגמה, בשווקים שוריים ודוביים. קחו בעירבון מוגבל מאוד גורואים שאומרים לכם שהם בטוחים שהזהב יעלה עוד בהרבה. האמת היא, שחוק ההשקעות השני של ניגאם מתאים מאוד לזהב כעת: "איש אינו יודע בוודאות מה הולך לקרות בשלב הבא".

סוחרי מתכות יקרות, תכשיטנים ומשקיעים ברחבי העולם עוקבים אחרי דירוג המתכות היקרות של The Arora Report. הנה כמה מהדירוגים הנוכחיים שלו לזהב וכסף.

הטווח הקרוב מאוד מאוד - דירוג מושעה. הרבה מאוד תלוי בסוחרי היום הסינים, ופשוט אין די נתונים לבנות מודל מההתנהגות שלהם.

הטווח הקרוב מאוד - דירוג חיובי.

הטווח הקרוב - דירוג ניטרלי.

הטווח הבינוני - דירוג ניטרלי.

הטווח הארוך - דירוג שלילי קל.

הטווח הארוך מאוד - דירוג חיובי.

הדירוגים הללו נבחנים מדי יום ומשתנים לעיתים קרובות כדי לסייע למשקיעי הטווח הארוך והקצר ולסוחרים. הדירוגים הראשוניים מיוצרים על-ידי אלגוריתמים מורכבים שמשתנים אוטומטית עם תנאי השוק, ולהם מוסיפים את השיפוט האנושי. התשומות לאלגוריתמים כוללות יחסים בין מטבעות, ריביות, סנטימנט, היצע כסף, גיאופוליטיקה, צמיחת תוצר עולמי, אינפלציה במדינות מפתח, אינדיקטורים לאינפלציה, תיאאבון לסיכונים, הפקה במכרות וביקוש תכשיטנים, פעילות "כסף חכם", פעילות ספקולנטים ואינדיקטורים טכניים.

כל הזכויות שמורות ל- MarketWatch.com 2017