הפיתוח החדשני שיציל את צבא ארה"ב במלחמה הבאה

משרד הביטחון האמריקאי יזם את פרויקט Tuna שתכליתו פריסה מהירה של מצופים עם אנטנות ושימוש בטכנולוגית פייבר אופטיקה מתקדמת, על-מנת להפעיל זמנית מערכות תקשורת צבאיות שנהרסו כתוצאה מפעולות של האויב

קריסה של מערכות תקשורת בזמן מלחמה, היא איום משמעותי שיכול להביא בקלות להפסד בקרב. כדי לשמור על הפעילות המבצעית הרציפה של הצי האמריקאי, כאשר חלים שיבושים במערכות התקשורת העיקריות, דארפה, הסוכנות למחקר בטחוני של ארה"ב, יזמה את פרויקט Tuna שתכליתו פריסה מהירה של מצופים עם אנטנות ושימוש בטכנולוגית פייבר אופטיקה מתקדמת על-מנת להפעיל זמנית מערכות תקשורת צבאיות שנהרסו כתוצאה מפעולות של האויב.

על-פי דארפה, מצופי התקשורת מחוברים יחד ברשת של כבלים אלקטרו אופטיים דקים, הם מייצרים בעצמם את האנרגיה הדרושה להפעלת הרשת, ניתן לפרוס אותם במהירות והם מתוכננים להחזיק עד 30 יום - מספיק זמן בשביל להחזיר לפעילות את מערכת התקשורת המרכזית. השלב הראשון בפרויקט TUNA הסתיים בהצלחה כאשר האתגר המשמעותי ביותר היה למצוא דרך לאספקת אנרגיה לרשת. הפתרון שנמצא היה פיתוח מצופים שמייצרים אנרגיה באמצעות תנועת הגלים. השלב השני בפרויקט יהיה בניית מערכת מקצה לקצה שתיבדק הן במעבדה והן בים.