נשק שובר שוויון חדש: נחיל ענק של רחפני תקיפה אוטונומיים

נחיל הרחפנים המזעריים הגדול בעולם, המכונה Perdix, פותח ע"י משרד הביטחון האמריקאי ושוגר ממטוס סופר הורנט F/A18 באוקטובר האחרון ■ צפו בתיעוד הניסוי של מערכת הנשק החדישה

רחפנים, נחיל הרחפנים המזעריים הגדול בעולם Perdix צבא ארה"ב / צילום: וידאו
רחפנים, נחיל הרחפנים המזעריים הגדול בעולם Perdix צבא ארה"ב / צילום: וידאו

כמו נחיל ענקי של דבורים שעטים על מזון בפיקניק, 103 רחפנים זעירים ביצעו תמרונים מאורגנים מעל שמי אגם צ'ינה בקליפורניה. נחיל הרחפנים המזעריים הגדול בעולם שמכונה Perdix פותח על ידי משרד הביטחון האמריקאי, ושוגר ממטוס סופר הורנט F/A18 באוקטובר האחרון.

הרחפנים הזעירים ביצעו סדרה של משימות שמציגות את קבלת ההחלטות הקולקטיבית, את התמרונים האוויריים האדפטיביים ואת היכולת שלהם להתמודד עם תקלות. אורכו של כל רחפן זעיר הוא 16.5 ס"מ, עם מוטת כנפיים של 30 ס"מ ומשקל של 290 גרם. בשלב זה כל רחפן מסוגל לטוס במשך 20 דקות במהירות של בין 74 ל-111 קמ"ש ובתנאי מזג אוויר של עד מינוס עשר מעלות צלסיוס.

מה שמעניין באמת ברחפני ה-Perdix הוא האופן שבו שולטים בהם. משום שזה לא אפשרי לשלוט בכל אחד מ- 103 הרחפנים בנפרד, הרחפנים מכוונים את עצמם לאחר שקיבלו סדרה של משימות לביצוע. הפיתוח של פרויקט Perdix נמצא כרגע בדור השישי, כאשר הדור השביעי כבר יכלול 1,000 רחפנים זעירים שיבנו על ידי חברה פרטית.