חוזרת לתל-אביב: מדיפאואר הבטיחה גיוס של כ-28 מיליון שקל

לפני כ-3 חודשים לא הצליח ניסיון החברה להנפיק לפי מחיר מניה גבוה יותר ■ הגיוס משקף למדיפאואר שווי של כ-140 מיליון שקל אחרי הכסף

חברת הנדל"ן מדיפאואר, שבשליטת יאיר גולדפינגר, מתקרבת לחזרתה למסחר בבורסה, לאחר שהשלימה בהצלחה את השלב המוסדי בהנפקת מניותיה לציבור. מדיפאואר דיווחה היום (ג') כי הצליחה להבטיח גיוס של 27.7 מיליון שקל במסגרת המכרז המוסדי המקדים, לאחר שזכתה לביקוש גבוה יותר של 33.3 מיליון שקל.

מדיפאואר הציעה את מניותיה במחיר מינימום של 4.6 שקל למניה, ואילו בזכות ביקושי היתר, נסגר המכרז במחיר מעט גבוה יותר של 4.61 שקל למניה. מחיר זה משקף לחברה שווי של כ-112 מיליון שקל לפני הכסף ושל כ-140 מיליון שקל אחריו (על-פי הסכום שגויס במכרז המוסדי).

יש לציין כי מדובר בניסיון הנפקה שני של מדיפאואר, לאחר שכבר לפני שלושה חודשים היא החלה בתהליך גיוס של לפחות 27 מיליון שקל מהציבור. בתחילת נובמבר אף קיימה החברה את המכרז המוסדי, אלא שאז הוצעו המניות לפי מחיר מינימום גבוה בהרבה של 6.1 שקל למניה וכתוצאה מכך לא התקבלו כל הצעות לרכישת מניות החברה וההנפקה לא יצאה אל הפועל.

את ההנפקה הובילה חברת ווליו בייס חיתום.

אקזיט במיראביליס, ריב במדיפאואר

מדיפאואר היא חברת נדל"ן קטנה שעוסקת בהחזקה של נכסים מסחריים מניבים בצפון ארה"ב. לחברה 7 נכסים מניבים במדינות פנסילבניה, ניו יורק ומסצ'וסטס שבארה"ב, ועוד 3 נכסים מניבים בחבל אונטריו שבקנדה. כמו כן, מחזיקה החברה בבניין משרדים בבולגריה ובשלוש קרקעות המיועדות לבניה למגורים בניו יורק.

את 9 החודשים הראשונים של 2016 סיימה מדיפאואר עם רווח של 5.4 מיליון דולר מפעילות השכרת נכסים ועם רווח נקי של 1 מיליון דולר. נכון לסוף ספטמבר, הציגה החברה הון עצמי של 42 מיליון דולר המממן מאזן של 131 מיליון דולר. מניותיה של מדיפאואר כבר נסחרו בעבר בבורסה בת"א, אולם נמחקו ממנה בינואר 2015 עקב שהיה של 24 חודשים ברציפות ברשימת השימור, מבלי שהחברה פעלה ליצירת תנאים שיאפשרו את החזרת המניות לרשימה הראשית.

בעלי המניות המרכזיים בחברה הם גולדפינגר, ספי ויגיסר וחברת אלוני חץ. לאחר ההנפקה לציבור צפוי חלקו של גולדפינגר בחברה להצטמצם לכ-43% מההון, בעוד שוויגיסר ואלוני חץ על יחזיקו כ-13% וכ-11%, בהתאמה.

ויגיסר וגולדפינגר הולכים יחדיו מזה שנים רבות. ב-1996 הם היו בין ארבעת מקימי חברת ההיי-טק מיראביליס ושנתיים לאחר מכן הפכו למיליונרים כאשר החברה נמכרה ל-AOL האמריקאית תמורת 407 מיליון דולר. בהמשך פנו השניים לעסקי הנדל"ן ורכשו במשותף את מדיפאואר.

אלא שאשתקד נחשף סכסוך חריף בין ויגיסר לגולדפינגר, בעקבות הנפקת מניות שביצעה מדיפאואר באפריל בהיקף של כ-48 מיליון שקל. גולדפינגר השתתף בהנפקה ועקב כך גדל שיעור ההחזקה שלו בחברה מ-44.6% ל-56%, כאשר גם חברת אלוני חץ ניצלה את ההנפקה לצורך הגדלת החזקתה מ-7.1% ל-14.2%. ויגיסר עצמו לא השתתף בהנפקה ועקב כך דוללה החזקתו מ-29.2% ל-16.8%.

בתגובה, הגישו בעלי מניות בחברה, ובהם גם ויגיסר, תביעה לביהמ"ש בטענה כי החברה ביצעה הנפקה מקפחת במחיר של כ-4.5 שקל למניה, הנמוך מהשווי הראוי לה שעמד לטענתם - 7.4 שקל למניה. במסגרת ההליך המשפטי, ניתנה חוות דעת של מומחה כלכלי, שהעמידה את מחיר מניית מדיפאואר נכון להיום על-סך של 6.07 שקל למניה.

בתגובה, ציין גולדפינגר בכתב ההגנה כי הוא מוכן למכור לוויגיסר ולבעלי מניות המיעוט את כלל מניותיו בחברה לפי מחיר של 6.1 שקל למניה.