הבית הלבן: טראמפ ידון על הרחבת ההתנחלויות עם נתניהו

בפעם הראשונה מזה 8 שנים נמנע הממשל מגינוי בנייה ישראלית בשטחים ■ "ישראל היא ידידתנו הגדולה במזה"ת, ונדאג לכך שהיא תזכה בכבוד שהיא ראויה לו באזור"

דונלד טראמפ ובנימין נתניהו/ צילום:רויטרס
דונלד טראמפ ובנימין נתניהו/ צילום:רויטרס

בפעם הראשונה מזה 8 שנים לפחות, נמנע הממשל בארה"ב מגינוי ישראל בגין פעילויות בנייה בהתנחלויות.

דובר הבית הלבן, שון ספייסר, התבקש להגיב אמש (ג') על החלטת ראש הממשלה, בנימין נתניהו, ושר הביטחון, אביגדור ליברמן, לאשר בניית כ-960 יחידות דיור בהתנחלויות בגדה ולקדם בנייתן של כ-1,600 נוספות.

הדובר לא גינה - אך גם לא שיבח - את ההחלטה והסתפק באמירה שסוגיה זו תידון בשיחתו הצפויה של נתניהו עם נשיא ארה"ב, דונלד טראמפ. הדובר הוסיף: "ישראל היא ידידתנו הגדולה ביותר במזה"ת, ונדאג לכך שהיא תזכה בכבוד שהיא ראויה לו באזור". תשובת הדובר הייתה לקונית, והיה ניכר שהוא מעוניין לעבור במהירות לנושא הבא.

כזכור, בממשל אובמה גינו דוברי הבית הלבן ומשרד החוץ כדבר שבשגרה הוספת יחידות דיור להתנחלויות או כל פעילות אחרת שקשורה בהרחבתן. במהלך מסע הבחירות לנשיאות, הביע טראמפ תמיכה בהמשך הרחבת ההתנחלויות, והייתה לו הזדמנות לחזור על תמיכה זו עתה, לאחר שנבחר. הוא בחר לא לעשות זאת.

אתמול, הכריז דובר הבית הלבן, כי בממשל טראמפ לא התקבלה כל החלטה לגבי העברת שגרירות ארה"ב בישראל מת"א לירושלים, למרות שבמסע הבחירות הבטיח המועמד טראמפ פעמים רבות כי השגרירות תועבר.

הדובר נמנע מתשובה ישירה גם על שאלה אחרת שנגעה למזה"ת. כתב של רשת שידור נוצרית ביקש תגובה על חששות ש"כספים של משלמי המסים בארה"ב" מגיעים לגורמים מסיתים בעזה.

הדובר השיב כי טראמפ יבדוק את כל סעיפי ההוצאה של הממשל כדי לוודא שהם משרתים את האינטרסים של אזרחי ארה"ב. "המוניטין של הנשיא כאיש עסקים יסייע לו לבדוק כל סנט בהוצאות הממשלתיות", אמר הדובר. הוא לא התייחס לנשוא השאלה עצמה.