"קפה קפה" נגד צמח המרמן: המשאיות והטרקטורים הדירו לקוחות

סניף הרשת בבית שמש טוען לפגיעה ונזקים של 1.6 מיליון שקל בשל עבודות הבנייה בפרויקט נופיה בכניסה לעיר ■ "עשרות כלי עבודה כבדי-משקל גרמו ללכלוך ולאי-יכולת להושיב לקוחות בחצר" ■ צמח המרמן: "כלי הרכב עברו בדרכים ציבוריות"

קפה קפה בית שמש / צילום: מתוך כתב התביעה
קפה קפה בית שמש / צילום: מתוך כתב התביעה

נעים יותר לשבת ולשתות קפה עם עוגייה בצד מאשר עם משאית בטון בצד: לאחרונה הוגשה לבית משפט השלום בבית שמש תביעה על סך 1.6 מיליון שקל, בה תובעת זכיינית "קפה קפה" בעיר את חברת צמח המרמן, הבונה את פרויקט נופיה הכולל 5 מגדלים בני 15 קומות ו-340 יחידות דיור מעל מרכז מסחרי.

לפי התביעה, מאז שנת 2011, עת החלו עבודות ביצוע הפרויקט, נכנסים לאזור רכבים כבדי-משקל, כולל טרקטורים ומשאיות, והדבר גורם לאבק, ללכלוך על החלונות ולאי-יכולת להושיב לקוחות בחצר המסעדה, עד שמוניטין המסעדה נפגע, והדבר הביא לנזקים ברווחים.

שלמה לרנר, זכיין סניף "קפה קפה" בבית שמש, מספר כי "מדובר בפרויקט בסדר גודל עצום שכלל עבודות חפירה מאסיביות. כל דרכי הגישה למתחם נתקלו בהתנגדויות: המשטרה התנגדה לכניסה מהכביש הראשי, קק"ל לא רצה שיכנסו דרך היער, ונותר להם להיכנס דרכנו".

"עת החלה הפגיעה", הוא מספר, "חסמנו את המעבר והוצאנו מכתבים לקראת הוצאת צו מניעה שימנע את מעבר המשאיות. לאחר מכן הגענו להסכמה זמנית, לפיה החברה תפצה אותנו ב-30 אלף שקל כל חודש שהם יעברו דרכנו. המחיר משקף פגיעה בהכנסות והחזקת עובדי ניקיון נוספים - הכול כמובן בהנחה שזה זמני.

"בהמשך התאפשר לחברה לעבור דרכים חלופיות, אך הנהגים המשיכו לעבור דרכנו ולהזיק. אנחנו בית קפה שמבוסס על ישיבה בחוץ. יש אצלנו 200 מ"ר ישיבה בחוץ לעומת 40 מ"ר בפנים. סכום התביעה הוא מכפלת כמות החודשים מאז הפסיקו בצמח המרמן לשלם לנו, כלומר 44 חודשים, כפול הפיצוי שהוסכם עליו".

נציין כי בימים האחרונים נסגר בית הקפה, ובעליו טוענים כי הפגיעה המתמשכת בו מכיוון הנתבעת היא גורם מרכזי לכך.

מצמח המרמן נמסר בתגובה כי "בית הקפה הממוקם בתחנת דלק פועל בניגוד לחוק וללא היתר כדין. צר לנו שהנהלת בית הקפה מבזבזת את זמנו של בית המשפט בתביעות-סרק, לאחר שנפגעה כלכלית מההצלחה של מרכז 'שער העיר' הסמוך שהביא את בשורת בתי הקפה מגוש דן לבית שמש.

"תמוה שהתביעה מוגשת רק עכשיו, לאחר שרוב הפרויקט מאוכלס. מעבר לכך, חברת צמח המרמן פועלת כחוק ועל-פי כל האישורים. כלי הרכב שהגיעו למתחם הבנייה עברו בדרכים ציבוריות שאושרו על-ידי הגורמים המוסמכים".