קורנית דיגיטל: צמיחה של 33% בהכנסות הרבעון הרביעי

הרווח הנקי של מפתחת המדפסות הדיגיטליות גדל ברבעון ב-61% ל-5 מיליון דולר - מעל צפי האנליסטים ■ באחרונה גייסה קורנית בהנפקה 38 מיליון דולר

גבי זליגסון, מנכ"ל קורנית / צילום :איל יצהר
גבי זליגסון, מנכ"ל קורנית / צילום :איל יצהר

חברת קורנית דיגיטל , שאותה מוביל המנכ"ל גבי זליגסון, הציגה אמש (ג') לאחר סיום המסחר בוול סטריט תוצאות חזקות לרבעון הרביעי ול-2016 כולה. הכנסות החברה על בסיס Non-GAAP טיפסו ברבעון ב-33.4% לעומת הרבעון המקביל ב-2015, והסתכמו בכ-34 מיליון דולר - 3% מעל תחזית האנליסטים.

הגידול בהכנסות מיוחס בעיקר לצמיחה מוגברת במכירות של מגוון מוצרי החברה, לרבות מערכות, דיו, חומרים מתכלים ושירותים. ברווח התפעולי של קורנית נרשמה ברבעון הרביעי קפיצה של 54%, לרמה של 5.1 מיליון דולר (15.1% מההכנסות), בהשוואה לכ-3.3 מיליון דולר (13.0% מההכנסות) ברבעון המקביל ב-2015.

בשורה התחתונה דיווחה החברה מראש העין, העוסקת בפיתוח מכונות להדפסה דיגיטלית על טקסטיל מסוגים שונים, כמו בגדים, וילונות וכיסויי מיטה, כי רווחיה על בסיס Non-GAAP הסתכמו ברבעון בכ-5 מיליון דולר (16 סנט למניה) - גידול של 61% לעומת הרבעון המקביל ב-2015. הנתון היה גבוה ב-3 סנטים מצפי האנליסטים. על בסיס GAAP הציגה החברה ברבעון רווח נקי של 820 אלף דולר, לעומת רווח של 2.1 מיליון דולר ברבעון המקביל.

שיתוף פעולה עם אמזון

בסיכום שנתי רשמה קורנית צמיחה של 28% בהכנסות על בסיס Non-GAAP, לרמה של 110.7 מיליון דולר. בחברה מסבירים את הגידול בקצב גבוה של מכירות מוצרים, שיפור תמהיל לטובת מערכות תעשייתיות, השקה מוצלחת של מוצרים חדשים ומכירות מצטברות משירותים.

הרווח התפעולי על בסיס Non-GAAP גדל ב-1% והסתכם ב-2016 ב-10.6 מיליון דולר, ואילו הרווח הנקי על בסיס Non-GAAP גדל ב-7% והסתכם ב-10 מיליון דולר (31 סנט למניה). על בסיס GAAP הציגה החברה רווח נקי של 828 אלף דולר, לעומת רווח של 4.7 מיליון דולר ב-2015.

את 2016 סיימה החברה עם מזומנים בהיקף של כ-61 מיליון דולר בקופתה - סכום שגדל משמעותית בחודש שעבר, שבו ביצעה קורנית, יחד עם בעלת השליטה בחברה, קרן פורטיסימו, מכירת מניות לצד הנפקת מניות חדשות - מהלך שהכניס לקופתה של החברה עוד 38 מיליון דולר (פורטיסימו מכרה מניות ב-90 מיליון דולר, וירדה להחזקה של 29% בקורנית, והמנכ"ל זליגסון מכר מניות ב-1.5 מיליון דולר).

ההנפקה הגיעה לאחר שקורנית הכריזה כשבועיים לפני כן על הסכם שיתוף פעולה רב-שנתי עם אמזון העולמית, שבמסגרתו תספק החברה מספר גדול של מערכות דפוס דיגיטלי לאתרי אמזון. ההסכם מאפשר לאמזון לרכוש עד 8% ממניות קורנית במחיר של 13.04 דולר למניה, כפונקציה של רכישות מהחברה בהיקף של 150 מיליון דולר על פני חמש שנים.

על רקע השיפור בעסקיה זינקה מניית קורנית (נסחרת בנאסד"ק) ב-39% מתחילת 2017, והשלימה התקדמות של 60% בשנה האחרונה. שווייה של החברה הגיע לכ-575 מיליון דולר.

לגבי הרבעון הראשון של 2017 צופה הנהלת קורנית הכנסות של 27-30 מיליון דולר ושיעור רווח תפעולי של 2%-6%. זליגסון מסר עם פרסום התוצאות: "התוצאות המרשימות הן פועל יוצא של צמיחה רחבה במגוון מוצרי החברה, לרבות אספקת מוצרים למספר רב של לקוחות קיימים וחדשים - דבר המלמד על המומנטום החיובי בתעשיית ההדפסה על טקסטיל העולמית".