שוקלים להקים סטארט-אפ? הכירו את הכלי החדש הזה

The Founder היא אפליקציית משחק שכל סטארט-אפיסט מתחיל יכול להתגלח עליה לפני שהוא יוצא לעולם האמיתי ■ המשחק מאפשר להתנסות בכל אספקט הנוגע בהקמת סטארט-אפ - משלב הפיתוח דרך גיוס הון, ניהול פרויקטים ואפילו מתן צ'ופרים לעובדים מצטיינים

סטארטאפ, סימולטור/ צילום שאטרסטוק
סטארטאפ, סימולטור/ צילום שאטרסטוק

סימולטור חדש, המדמה את המסע להקמת סטארט-אפ בצורה ריאליסטית, הוצג לאחרונה על-ידי המפתח פראנסיס טסנג בקיקסטארטר. בסימולטור, ה-The Founder, הושקעו לא מעט מאמצים כדי שידמה את המסע להקמת הסטארט-אפ בצורה הזהה למציאות. הוא זמין למשחק חינם דרך הדפדפן.

הסימולטור מציב את המשתמש בשנת 2001, אחרי התפוצצות בועת הדוט-קום. מנקודה זו, המשתמש יצטרך לבחור אם להקים חברת תוכנה או חברת חומר, מה תהיה ההתמחות של החברה, ובהמשך גם יוכל לגייס שותף. המשתמש יצטרך לקבל החלטות בכל תחום הנוגע להקמת סטארט-אפ, פיתוח, גיוס, ניהול פרויקטים וכו', ולכל החלטה אותה יקבל יש השלכות על כלל החברה, כמו למשל שביעות-רצון העובדים, מצב פיננסי וכו'.

כל עובד מיוצג על-ידי דמות שתסתובב במשרד הווירטואלי, ולחיצה עליה תתן למשתמש לדעת אם העובד מרוצה. כמובן שיש לא מעט אפשרויות משעשעות אלה ואחרות, כמו צ'יפור העובדים בשביל לעלות את מצב-רוחם או שכנוע עובדים פוטנציאליים בעת גיוס על-ידי שימוש במשפטים שחוקים כמו "אנחנו בונים מוצרים שישנו את העולם" וכו'.