שגרירת ארה"ב באו"ם מבהירה: תומכים בפתרון שתי המדינות

ניקי היילי אמרה כי וושינגטון ממשיכה לתמוך ברעיון, אחרי שאתמול טראמפ נסוג ממנו ואמר כי לא יתנגד גם ל"מדינה אחת" ■ לדבריה, במקביל לכך "יש לחשוב מחוץ לקופסה כדי להגיע לפתרון המקובל על כל הצדדים"

המלון של דונלד טראמפ בווישנגטון די.סי / צילום: Shutterstock א.ס.א.פ קרייטיב
המלון של דונלד טראמפ בווישנגטון די.סי / צילום: Shutterstock א.ס.א.פ קרייטיב

שגרירת ארצות-הברית באו"ם, ניקי היילי אמרה, הערב (ה') כי וושינגטון עדיין תומכת בפתרון שתי המדינות. זאת אחרי שאתמול אמר נשיא ארצות-הברית דונלד טראמפ במהלך פגישה עם ראש הממשלה בנימין נתניהו כי יסכים גם ל"מדינה אחת". היילי הוסיפה כי במקביל, "יש צורך לחשוב מחוץ לקופסה כדי להגיע לפתרון המקובל על שני הצדדים".

"דבר ראשון, אנחנו תומכים בפתרון שתי המדינות. כל מי שרוצה לומר שארצות-הברית לא תומכת בפתרון שתי המדינות - זאת תהיה טעות", אמרה היילי לכתבים באו"ם. "אבל צריך לחשוב מחוץ לקופסה".

התבטאותו של טראמפ בנושא פתרון שתי המדינות הדאיגה רבות מבעלות בריתה של ארצות-הברית, באירופה ובעולם הערבי. שר החוץ של צרפת ז'א-מארק איירו אמר כי עמדתה של וושינגטון בנושא הסכסוך הישראלי-פלסטיני היא "מבלבלת ומדאיגה". הוא אמר את הדברים אחרי שנפגש עם שר החוץ של ארצות-הברית רקס טילרסון בשולי פגישת שרי החוץ של ה-G20 בבון שבגרמניה.

לדברי איירו, הוא קיבל הבהרות על עמדתה של וושינגטון כלפי מוסקבה, אך מעט מאוד על מדיניותה הצפויה במזרח התיכון. "רציתי להזכיר לו אחרי הפגישה בין טראמפ לנתניהו כי בעיניה של צרפת, אין פתרונות אחרים חוץ מפתרון שתי המדינות וכי הרעיון הנוסף שהציע טילרסון לא היה ריאלי, הוגן או מאוזן", אמר איירו. הוא לא פירט מה הציע עמיתו האמריקאי.

מגרמניה נשמעו קולות מודאגים דומים. שר החוץ זיגמר גבריאל אמר במסיבת עיתונאים בבון כי ההתנחלויות עלולות למנוע את מימוש פתרון שתי המדינות ולהגביר את הסיכון לעימות באזור. "אנחנו סבורים שבנייה בלתי-מוגבלת של התנחלויות תהפוך את פתרון שתי המדינות לבלתי-אפשרי ותגביר את הסיכוי לעימותים במזרח התיכון, כולל למלחמה".