תיעוד נדיר: כך חוסל ברון הסמים הגדול לעיני המצלמות

בתיעוד וידאו נדיר נראה מהלך החיסול הממוקד של חואן פרנסיסקו פטרון, אחד המנהיגים הבכירים של קרטל הסמים במקיסקו ■ פעולת החיסול התבצעה לאחר שהברון וכמה משותפיו פתחו באש לעבר כוח המארינס שהגיע למקום

חיסול במקסיקו/ צילום: מתוך הוידאו
חיסול במקסיקו/ צילום: מתוך הוידאו

ביום שישי האחרון דיווחה משטרת מקסיקו כי הצליחה לחסל את חואן פרנסיסקו פטרון, אחד ממנהיגי קרטל הסמים "בלטראן לייבה". על-פי המשטרה, הוא חוסל במהלך פשיטה של המארינס המקסיקני באמצעות ירי מקלע ממסוק.

מדובר במהלך נדיר, בטח בסביבת מגורים צפופה, וסרטון שעלה ליוטיוב ומתעד את הירי מעלה את הסברה שמדובר בסיכול ממוקד ללא ניסיון מעצר.

על-פי הודעת המשטרה המקסיקנית, חואן ניהל את רשת הסמים של הקרטל באזור החוף ובמדינת חליסקו. לטענת גורם בצי המקסיקני, חואן חוסל אחרי שהוא וכמה משותפיו פתחו באש לעבר כוח המארינס שהגיע לשם.

לדבריו, המסוק שהגיע למקום נקרא לסייע באש לכוחות שהותקפו על-ידי חואן ואנשיו. בצי הדגישו כי המסוק השתמש ב"אש מדויקת שמטרתה הייתה לדכא את האגרסיביות ולהפחית את הסיכון לאזרחים ולכוחות פדרליים". לא נפגעו אזרחים בתקרית.

נציין כי בסרטון נכתב כי את החיסול מבצע מסוק קרב מסוג אפאצ'י, אולם עד כמה שידוע לפחות, למקסיקו אין בכלל מסוקים מסוג זה. את החיסול הם ביצעו ממסוק UH-60 בלאק הוק, עליו נוהגים המארינס המקסיקני להציב את מקלעי המיני גאן שלהם.

אופציה נוספת ופחות סבירה היא שהחיסול בוצע ממסוק MD-530F דיפנדר, שגם כן נמצא בידי מקסיקו.

כך או כך - מדובר בפעולה חריגה לכל הדעות, אבל אולי כזו שמסמנת עליית מדרגה במלחמה של הממשלה המקסיקנית נגד קרטלי הסמים במדינה.