הושק הסמארטפון שנחשב למתקדם ביותר בעולם היום

ענקית האלקטרוניקה היפנית סוני השיקה השבוע 4 סמארטפונים חדשים, ביניהם מכשיר הדגל החדש של החברה המציע את המצלמה המתקדמת בשוק, לצד מסך איכותי במיוחד ושלל פיצ'רים חדשים

במסגרת תערוכת המובייל הגדולה בברצלונה, MWC 2017, חשפה סוני 4 סמארטפונים חדשים. שניים חזקים יותר: אקספריה XZ פרימיום, אקספריה XZs , ושני מכשירים חלשים יותר: אקספריה XA1 ואקספריה XA1 אולטרה.

לגבי ה- XZ פרימיום, - מדובר בסמארטפון הראשון של החברה עם צילום וידאו בהילוך "סופר איטי" המצלמה של ה- XZ פרימיום מצלמת בהילוך איטי פי ארבעה מכל סמארטפון אחר בשוק, בקצב של עד 960 פריימים לשנייה. לדברי החברה מדובר במצלמה המסוגלת לצלם תנועה שעין האדם כלל לא רואה. טכנולוגיית Predictive Capture חושבת צעד קדימה ומתחילה לצלם תמונות כשהיא מזהה תנועה, אפילו לפני שהמשתמש מתחיל לצלם. מערך הצילום כולל חיישן 19 מגה פיקסל עם פיקסלים גדולים ב-19 אחוזים על מנת לספק תמונות חדות ומפורטות בכל תנאי תאורה.

הסמארטפון מגיע עם חיישן מצלמה מסוג Exmor RS עם זיכרון המשולב בחיישן עצמו, כמו במצלמות פרמיום. החיישן מאפשר סריקת מידע במהירות גדולה פי חמישה. כמו כן ה- XZ הוא המכשיר הראשון בעולם עם מסך 4 K HDR . שיפורים נוספים נעשו במצלמת ה- Motion Eye ומעבד התמונה Bionz להשגת תמונות חדות ונקיות מרעשי רקע גם בווידאו. גם העדשה תוכננה מחדש.

לאקספריה XZ פרימיום מסך איכותי בגודל 5.5 אינץ' משוריין בזכוכית גורילה 5, ערכת השבב המתקדמת בעולם סנאפדרגון 835 (שתשולב גם בגלקסי S8 של סמסונג שיושק בעוד כחודש), שקע טעינה USB מסוג C , סוללה בנפח של 3,230 מיליאמפר-שעה, 4 גיגה זיכרון RAM , עמידות בפני מים ואבק ומערכת הפעלה אנדרואיד 7 מעודכנת. הוא יהיה זמין בעולם החל מחודש יוני 2017. מדובר במכשיר סופר מתקדם, אולי הכי מתקדם בעולם, אבל מחירו כנראה יהיה בהתאם.