תוכנית מתאר לעכו: 7,000 יח"ד, 3,000 חדרי מלון

בנוסף כוללת התוכניות שטחי מסחר ותעסוקה ■ התוכנית תאפשר תוספת של כ-35 אלף איש וקובעת מתחמי התחדשות עירונית בעיר

עכו / צילום: איל יצהר
עכו / צילום: איל יצהר

הוועדה המחוזית לתכנון ולבנייה צפון שבמינהל התכנון אישרה את תוכנית המתאר הכוללנית לעיר עכו הכוללת תוספת של כ-7,000 יחידות דיור וכן תוספת של כ-1,144,000 מ"ר עבור שטחי תעסוקה וכ-270,000 מ"ר עבור תיירות, לרבות תוספת של כ-3,000 חדרי מלון, הן במסגרת עיבוי שטחי תעסוקה, מסחר ותיירות קיימים והן במסגרת תוספת שטחי פיתוח חדשים.

התוכנית, שתוכננה ע"י משרד יעד אדריכלים בהובלת מינהל התכנון בשיתוף עיריית עכו, מבוססת על מתן מענה להיקף אוכלוסייה עתידי של כ-85,000 נפש. על פי מינהל התכנון, במסגרת התוכנית הוקצו בשטחים שממזרח לכביש 4, כ-1,800 דונם לטובת פיתוח עתידי של מתחם הכולל שטחי מגורים, תעסוקה, מסחר ושימושים עירוניים נוספים. התוכנית כוללת גם תוספת של כ-248,000 מ"ר עבור מבנים ומוסדות ציבור, וכן מערך של שבילי הליכה, טיילת ושבילי אופניים המשתלבים ברצועת החוף.

במינהל התכנון הסבירו הבוקר כי תוכנית המתאר קובעת עקרונות והנחיות לפיתוח אזורי מגורים חדשים והתחדשות עירונית של אזורי מגורים קיימים כמנוף לקליטת אוכלוסייה חדשה. זאת לצד פיתוח מלונאי, תיירותי ותרבותי, ופיתוח כולל של העיר כמוקד כלכלי-חברתי-תיירותי באזור. התוכנית מציעה שינוי ייעוד לאזור המאושר כיום לתעשייה הנמצא בדרום מערב העיר, אשר יוסב לאזור מעורב של תיירות ומגורים.

 
התוכנית מתייחסת גם לשטחים הירוקים וההיסטוריים, תוך שימור שמורת נחל נעמן. "התוכנית כוללת גם את פיתוח השטחים הפתוחים העירוניים והשכונתיים באמצעות שבילי הולכי רגל ואופניים, ופארק עירוני רחב ידיים היוצר רצף וחיבור בין השטחים הפתוחים (גני ריזוואן הבהאיים, גן ארכיאולוגי בתל נפוליאון, שמורת נחל הנעמן ומרכז ספורט עירוני חדש). מרכז העיר הקיים שבליבו העיר המנדטורית והעיר העתיקה מתוכנן להפוך למוקד עירוני פעיל המשלב עירוב שימושים. בנוסף, קמפוס מכללת הגליל המערבי מתוכנן להפוך למוקד בעל השפעה באמצעות תוספת זכויות בנייה ושימושים מסחריים לצידו", נמסר ממינהל התכנון.