ניסיונות לאחד כוחות בין פרטנר וסלקום להשקעה משותפת

מדובר בהשקעה משותפת במיזם הסיבים האופטיים ■ בסלקום מגלים עניין בהשקעה במיזם ומוכנים לשקול השקעה משותפת, אך מפרטנר לא מתקבלות תשובות ברורות האם היא בעניין או לא

לוגו פרטנר
לוגו פרטנר

התהליך למציאת משקיע למיזם הסיבים האופטיים IBC: ניסיונות לאיחוד כוחות של סלקום ושל פרטנר להשקעה משותפת במיזם. כרגע מדובר בשיחות לא פורמליות ולא ישירות בין הצדדים, וגורמים שונים המעורבים בתהליך אישרו לגלובס שישנן שיחות גישוש עם שתי החברות, אך נראה כרגע שהבעיה היא בעיקר בפרטנר שלא מצליחים להבין מה היא רוצה ומה האסטרטגיה שלה לגבי השקעות בתשתיות פיסיות והאם היא מקדשת את ההשקעה העצמאית והבלעדית שלה בפריסה לבתים.
מיזם הסיבים האופטיים IBC פועל על גבי רשת חברת החשמל, ומטרתו היא לפרוס סיבים על גבי רשת החשמל בכל רחבי הארץ. המיזם נקלע לקשיים וכרגע מנסים למצוא לו משקיע שיזרים הון. שתי החברות הרלוונטיות להשקעה הן פרטנר וסלקום, ששתיהן מתכננות לפרוס סיבים אופטיים ולחבר לקוחות באופן עצמאי. היקף ההשקעה הכולל הנדרש הוא מאות מיליוני שקלים, אך השקעה משותפת תוזיל את הפרויקט ותאיץ אותו. המטרה בהקמת המיזם הייתה להקים תשתית שלישית נייטרלית שתתחרה ברשתות בזק והוט, תוך שהיא מנצלת את רשת החשמל לטובת פריסה מהירה.
כפי שכבר פורסם בעבר ב"גלובס", בסלקום בוחנים את המיזם מקרוב ומבינים שיש פוטנציאל מעניין לפעול באמצעותו בשוק. בפרטנר מגלים ספקנות כלפי המיזם, אך יחד עם זאת אף אחד לא מבין האם היא שוללת אותו לחלוטין או שמבחינתה יש על מה לדבר. יחד עם זאת כולם מבינים שהשקעה משותפת של שתי החברות במיזם, הופכת אותו להרבה יותר כדאי מאשר אם אחת החברות תחליט ללכת עליו לבד.
אחד הבכירים שמכיר את העסק מקרוב ציין כי ידוע בשוק שפרטנר וסלקום פורסות באופן עצמאי תשתיות בכל מיני שכונות וערים ברחבי הארץ. לא היה יותר הגיוני לעשות את זה דרך IBC בעלות מופחתת? בסופו של דבר אם שתי החברות יבואו במשותף ויחליטו ביניהן (כמובן שבצורה חוקית) מה הן דורשות ומה התנאים לכניסה שלהן לפרויקט, כולל פתיחת ההסכמים עם חברת חשמל ועם כל הספקים - יכול להיות שפתאום יתברר שהעסק עשוי להיות עדיף עשרות מונים מאשר להמשיך ולהשתמש רק בתשתיות בזק, על כל הכרוך בכך.