אילנה דיין: "הדבר היחיד שבו לא טעו בתגובת רה"מ היה שמי"

דיין בכנס INTV של זכיינית ערוץ 2 קשת: "כששיגרנו לרה"מ בקשת תגובה עם 42 שאלות (בתחקיר "עובדה" על הכוורת של נתניהו), קיבלנו תשובה של 4 עמודים שעסקה רק בי"

אילנה דיין / צילום: דור מלכה
אילנה דיין / צילום: דור מלכה

"כששיגרנו לראש הממשלה בקשת תגובה עם 42 שאלות (בתחקיר "עובדה" על הכוורת של נתניהו), קיבלנו תשובה של 4 עמודים שעסקה רק בי, והדבר היחיד שבו הם לא טעו לגביי היה השם שלי" - כך אמרה היום (ג') אילנה דיין בכנס INTV של זכיינית ערוץ 2 קשת, במהלך פאנל שנערך תחת הכותרת "האם אנחנו יכולים לסמוך על המדיה".

"כשמגיעות תגובות כאלה, אני חושבת שהטקטיקה שעומדת מאחוריהן היא להכתים את כל התקשורת, ליצור רושם שלכל העיתונאים והערוצים יש אג'נדה", אמרה דיין. "אז הם ידברו לבסיס שלהם, אבל שאלוהים ישמור שאנחנו לא נדבר לבסיס שלנו. אנחנו צריכים לדבר רק על האמת".

בהמשך נשאלה דיין על-ידי המנחה, דנה ויס, על חלקה של התקשורת בתופעה העולמית של ניתוק בינה לבין לציבור, שבישראל באה לידי ביטוי בבחירות 2015.

"אנחנו לא מושלמים, יש בנו פגמים", השיבה דיין. "זה חלק מההסבר להצלחה של טראמפ ושל נתניהו - העובדה שחלקים רבים מרגישים מאחור. זה נכון, לא דאגנו להם מספיק. והדבר השני הוא שאנחנו לא מושלמים גם בדרך שבה אנחנו מתמודדים עם החומר (ברמה של העריכה שלו), בכמה אנחנו זהירים בכל מילה שאנחנו משדרים לגבי הפוליטיקאים. אנחנו צריכים להבין גם את האישה מקולורדו וגם את האישה מקריית גת וגם מההתנחלות, וגם את הגברים, ולהיות קרובים אליהם וליצור איתם שוב את החיבור".