גאדג'טים: אוזניות של Jaybird - עמידות לזיעה, סאונד מוצלח

ה-X3 נוחות, אלחוטיות והשילוב של מתאמי הקצף החדשים של Comply, מאפשר להגיע לרמת התאמה אפילו טובה יותר ■ כדאי להשקיע את הזמן הנוסף ולבצע התאמה לפי ההוראות במדריך

אם אתם חובבי ריצה, רכיבה על אופניים או מבצעים פעילות גופנית, אתם בוודאי עושים אותה עם מוזיקה. קטגוריית אוזניות הספורט עמוסה, כאשר כמעט כל יצרן מציע דגם עם עמידות לזיעה, חיבור אלחוטי והבטחה שהאוזניות שלו לא יפלו מהאוזניים. חברת JayBird (השייכת לחברת לוג'יטק) המתמחה באוזניות ספורט, הגיעה לישראל לפני פחות משנה, כאשר ה-X3 הוא הדגם השני המושק כאן (לאחר ה-Freedom).

עיצוב: מארז ה-X3 עמוס במתאמי סיליקון וגם מתאמי קצף של חברת Comply. האחרונים נוחים במיוחד, בזכות זה שניתן למעוך אותם מעט לפני שמכניסים לאוזן ואז הם מתנפחים בתוכה. הדבר יוצר בידוד טוב יותר של רעשי רקע וגם שומר על האוזניות מפני נפילה שלהם מהאוזניים. Jaybird גם מציעה מעיין כנפיים אותן מלבישים על האוזניות, עבור משתמשים הדורשים חיזוק של ה-X3 באוזניים.

אנחנו לא הרגשנו צורך להשתמש בהם. האוזניות ישבו נהדר באוזניים ולא נפלו אפילו פעם אחת בזמן ריצה. מה שכן, הצורך במעיכה קטנה של מתאמי הקצף לפני ההכנסה לאוזן ואז לחיצה של 2 עד 3 שניות, הרגישה לפעמים כמו טרחה. כדאי לציין, שה-X3 מתאימות לשימוש גם עבור רוכבי אופניים החובשים קסדה.

האוזנייה עצמה לא גדולה במיוחד והיא לא מכבידה באוזן. עבור השלמת מראה הפרימיום, JayBird שילבו מעט מתכת בלוגו. זה ממוקם בקצה האוזניות. ה-X3 עמידות לרטיבות, כך שניתן להאזין להן גם בריצה בגשם וגם עם הרבה זיעה.

התאמה: ההתאמה הראשונית של ה-X3 לאוזניים של המשתמש, דורשת סבלנות יותר מאוזניות אחרות, אבל היא שווה את ההשקעה. מלבד בחירת מתאם הסיליקון/קצף המתאים לאוזניים, דרושה גם התאמה של כבל האוזניות. אומנם מדובר באוזניות אלחוטיות, אבל ב-JayBird יודעים שחוט האוזניות מפריע בנקישות שלו על העורף (כמו בכל אוזניות חוטיות אחרות). לכן מציעים בחברה להתאים את הכבל לעורף של המשתמש, כך שהוא לא יזוז.

סאונד: ה-X3 פועלות בטכנולוגיית בלוטות' (4.1) והן כוללות דרייבר 6 מ"מ. האוזניות מספקות צליל באס המורגש היטב, קולות הזמרים נשמעים ברור ורמת הפירוט טובה. הצלילים אפילו לא נהרסו בשירי רוק בעוצמת צליל גבוהה. הבדיקה שלי כללה בעיקר הזרמה של שירים משירות אפל מיוזיק. בסך הכל היינו מרוצים, כאשר מתאמי הקצף מצליחים ליצור בידוד מוצלח מרעשי רקע ולספק בסופו של דבר חווית סאונד נעימה.

המיקרופון עבור שיחות הפגין ביצועים טובים והקול נשמע ברור. לא קיבלנו תלונות בזמן השיחה, אבל כדאי להבין שלא מדובר באיכות מיקרופון כמו באוזניות המיועדות לפעולה הזו.

אפליקציה: כמו הרבה אוזניות אחרות, Jaybird מציעה אפליקציה בשם MySound, זו גוירה לעברית ומאפשרת להגדיר את האקולייזר בהתאם להעדפות האישיות של המשתמש. מה שנחמד, שהגדרות האקולייזר נשמרות על האוזניות עצמן, כך שלא משנה אם מחליפים סמארטפון או מתחברים עם האוזניות ללפטופ, הצליל האישי נשמר. מה שנחמד, שהאפליקציה גם מוסיפה חיווי בחלק העליון של הסמארטפון על מצב הסוללה (נבדק במכשיר אנדרואיד).

סוללה: כאב הראש באוזניות האלו הן ההטענה שלהן. ב-Jaybird משתמשים במתאם מיוחד אותו מחברים עם כבל מיקרו USB. המטרה של החברה הייתה להקטין את האוזניות, אבל הבעיה שאסור לאבד את המתאם הזה או לשכוח לקחת אותו לטיולים ארוכים. זמן השימוש בסוללה עומד על כ-8 שעות. מכובד בהחלט.

בשורה התחתונה, ה-X3 הפכו בתקופה האחרונה לאוזניות הספורט החביבות עליי. הסאונד שלהן מוצלח ביחס לקטגוריה, הן אלחוטיות, נוחות והשילוב של מתאמי הקצף החדשים של Comply, מאפשר להגיע לרמת התאמה אפילו טובה יותר. רק כדאי להשקיע את הזמן הנוסף ולבצע התאמה לפי ההוראות במדריך.

מחיר: 700 שקל

ציון: 9

צחי הופמן היה כתב הטכנולוגיה והגאדג'טים של "גלובס". כיום הוא מנהל בלוג ביקורות פרטי ("the gadget reviews") ועובד בחברת בלונד 2.0, המתמקדת ביח"צ לחברות סטארט-אפ