כתבת גל"צ הדס שטייף נעצרה בזירת הפיצוץ במפעל בשרון

המשטרה מנעה מהדס שטייף לסקר את הפיצוץ במפעל הזיקוקים בשרון ועצרה אותה, בטענה כי היא "מפריעה לפעילות המשטרה וההצלה במקום" ■ שטייף: "השוטר עמד מול האוטו שלי ואמר שניסיתי לדרוס אותו"

כתבת המשטרה של גלי צה"להדס שטייף, נעצרה היום (ג') על-ידי המשטרה לאחר שהגיעה לסקר את הפיצוץ במפעל הזיקוקים ביישוב פורת שבשרון. שטייף נעצרה על-ידי שוטרים שהיו במקום, בטענה כי היא מפריעה לכוחות המשטרה וההצלה במילוי תפקידם.

המשטרה לא הסתפקה במעצרה ובהכנסתה של שטייף לניידת אלא גם אזקה את ידיה. בסרטון שתיעד את המעצר נשמע אחד השוטרים מאשים אותה: "את מפריעה לשוטר במילוי תפקידו". שטייף השיבה לו: "אני לא מפריעה, אתה מפריע לי". בהמשך, אמר השוטר לאחד מחבריו: "היא ממש חוצפנית, עוצרת בגופה את האמבולנס, זה משגע אותי". שטייף אמרה לשוטרים כי הם "חוצפנים ושקרנים".

בהמשך התייחסה שטייף לאירוע ואמרה כי אחרי שהגיעה לצומת היישוב פורת כדי לסקר את האירוע, "השוטר עצר אותי ואמר לי שאני לא יכולה להיכנס. אמרתי לו שאני עיתונאית, והוא אמר שזה לא מעניין אותו. אחר-כך הוא עמד מול האוטו שלי ואמר לי שאני מנסה לדרוס אותו. אמרתי לו בתגובה שהוא שקרן. אחר-כך הוא טען שהפרעתי לתנועה ולכוחות ההצלה. כל שנייה הוא אמר לי משהו אחר".

מהמשטרה נמסר בתגובה: "מדובר באירוע שריפה אשר לווה בפיצוצי חומרים נפיצים וחומרים דליקים נוספים, ועל כן הורחקו כלל השוהים במקום, למעט כוחות ההצלה שהורשו להיכנס לזירה במטרה להציל חיים. גם כלי התקשורת לא הורשו להתקרב לזירת האירוע, מחשש לחייהם. לצערנו, הכתבת בחרה שלא להישמע להנחיות השוטרים בזירה, תוך שהיא מנסה להיכנס לזירת האירוע ובכך לסכן את חייה. למרות האמור, מעצר עיתונאי אינו דבר שבשגרה, ויש מקום לנהוג באיפוק ובשיקול-דעת מרבי, ועל כן הוחלט לשחררה לאלתר, ונסיבות האירוע ייבדקו".

מגלי צה"ל נמסר בתגובה: "מדובר באירוע חריג ביותר. הדס שטייף היא כתבת מנוסה ביותר ומוערכת, וכמי שסיקרה אלפי אירועים, אנו סומכים על שיקול-דעתה בשטח. לשמחתנו האירוע הסתיים במהירות, אך נדרוש לקבל הבהרות מהמשטרה על הצעד החריג שנקטה כנגד עיתונאי שמילא את תפקידו".