סיעת יחידה? אורלי לוי הודחה מישראל ביתנו

חברת הכנסת הודיעה בחודש מאי על סיום דרכה במפלגת ישראל ביתנו עם כניסתה לממשלת נתניהו, והיום החליטה ועדת הכנסת על הפרשתה מהסיעה ■ המשמעות - תיאלץ להחליט האם להתפטר מהכנסת או לכהן עד סוף הקדנציה כסיעת יחיד

ועדת הכנסת אישרה הבוקר (ד') את הפרשתה של חברת הכנסת אורלי לוי-אבקסיס ממפלגת ישראל ביתנו. כעת תצטרך חברת הכנסת להחליט האם היא מתפטרת מהכנסת או נשארת לכהן כסיעת יחיד.

הדיון התקיים לבקשת ח"כ רוברט אילטוב, יו"ר סיעת ישראל ביתנו, וללא בקשת הסכמתה של לוי-אבקסיס. אתמול אף התגלה כי יו"ר הוועדה, יואב קיש (ליכוד) ביקש למנוע את שידור הדיון בערוץ הכנסת, ולכן החליטה לוי-אבקסיס לשדר את הדיון בלייב בחשבון הפייסבוק שלה.

בחודש מאי האחרון הודיעה לוי-אבקסיס על סיום דרכה בסיעת ישראל ביתנו בעקבות הפרת הסיעה את הבטחותיה לבוחרים במו"מ לכניסה לקואליציה. מאותו היום היא מכהנת כחברת כנסת ללא גב הסיעה, תוך שיתופי פעולה עם ח"כים מיתר סיעות הבית.

כעת עומדת לוי-אבקסיס בפני צומת דרכים: אפשרות אחת בידיה היא להתפטר מהכנסת, כשבמקרה זה לא יחולו עליה הגבלות בבחירות הבאות, והבאה בתור ברשימת ישראל ביתנו תיכנס לכנסת.

אפשרות שנייה היא להמשיך לכהן כח"כית עצמאית, בסיעת יחידה. במקרה זה היא תקבל מכסות (חקיקה וכדומה) ככל סיעה אחרת בהתאם לגודלה היחסי - בניגוד למצב שנתקיים עד כה, בו הייתה מוגבלת במכסות ונאלצה להסתייע במכסות של חברי כנסת אחרים לעבודתה הפרלמנטרית. עם זאת, אם תישאר בכנסת כסיעת יחיד, ייאסר עליה בבחירות הבאות לרוץ במסגרת רשימה שמיוצגת כיום בכנסת, והיא תצטרך להקים או להצטרף למפלגה חדשה.