"חיזוק מעמד המורים": נחתם הסכם תוספת שכר לעובדי הוראה

נחתם הסכם תוספת שכר למורים: משרדי האוצר, החינוך והסתדרות המורים חתמו על הסכם שכר לעובדי ההוראה בשירות המדינה ■ בין היתר: תוספת שכר, הארכת תקופת ההסכם והוספת בעלי תפקידים בבתי הספר

נפתלי בנט / צילום: רוני שיצר
נפתלי בנט / צילום: רוני שיצר

הסתדרות המורים הגיעה היום (א') להסכמות עם משרדי האוצר והחינוך: נחתם הסכם שכר מעודכן לעובדי ההוראה אשר מועסקים על ידי המדינה. ההסכם מהווה המשך להסכם הקיבוצי אשר נחתם עם הסתדרות המורים ב-30 לספטמבר 2016. הצדדים הגיעו לשורה של הסכמות, בהן:

- תוספת שכר שקלית נוספת למורים בדרגות הנמוכות מיטיבה עם המורים הצעירים בתחילת דרכם, ותסייע בגיוס ובקליטת מורים חדשים. שיעור התוספת יכול להגיע עד לכ-20% משכר מורה מתחיל.

- הארכת תקופת ההסכם עד לאמצע שנת 2019 תוסיף שקט, יציבות ויכולת תכנון למערכת החינוך - למנהלים, למורים, לתלמידים ולהורים.

- תוספת בעלי תפקידים חדשים בבתי ספר תשפר תהליכי הוראה ולמידה, תסייע בהטמעת כלים פדגוגים חדשניים ותשפר את המענים לאוכלוסיות מגוונות של תלמידים, בהתאם לצרכיהם. הדבר יחזק את המעטפת הפדגוגית ויתמרץ מורים איכותיים להתמיד ולהתקדם בתפקידים נוספים במערכת החינוך.

- הסדרת שמירת השכר למורים וותיקים בדרגות הגבוהות (6.5-9) - שכרם של המורים הוותיקים בדרגות הגבוהות יעלה כתוצאה מקידום בוותק או מתוספות שכר, מבלי שתקוזז תוספת שמירת השכר מכוח הסכמים קודמים. שינוי זה נועד לייצר למורים שלא צפויים לעלות בדרגה, אופק קידום בשכר במהלך השנים הקרובות.

- קיצור פז"מ למורים וותיקים בדרגות הגבוהות (6.5-9) - מורים בדרגות הגבוהות שהיו אמורים לעלות בדרגה עד סוף שנת 2016 או כתוצאה מקידום ראשון ברפורמת "אופק חדש" ועלייתם בדרגה נדחתה- יעלו בדרגה. הטבה זו נועדה לשפר את שכר המורים הקיימים אשר בעקבות הסכם זה, עלייתם בדרגה הוקדמה בתקופה של עד שנה.

שר האוצר,משה כחלון, בירך על ההסכם החדש. "מדובר בבשורה למורות ולמורים בישראל שתביא לשיפור איכות ההוראה, לצמצום פערים במערכת החינוך ולהעלאת המוטיבציה לעסוק בתחום ההוראה".

שר החינוך נפתלי בנט מסר גם הוא כי "המורים יקבלו יותר כי מגיע להם יותר, וההסכם הוא צעד חשוב נוסף לחיזוק מעמד המורה בישראל. ההסכם החדש יביא לשקט וליציבות במערכת שכה חשובים לציבור המורים וההורים בישראל, ויאפשר לנו להתמקד ביעדי החינוך שלנו.

"אני מברך את ידידי שר האוצר משה כחלון ואת מזכ"לית הסתדרות המורים יפה בן דויד על השותפות והעבודה המשותפת שהביאו להסכם החשוב הזה, למען מוריי ישראל וילדיי ישראל".

מנכ"ל משרד האוצר, שי באב"ד, אמר כי "ההסכם דואג למורים ולמורות בתחילת דרכם, מעניק יכולת תכנון לטווח ארוך למערכת החינוך ויביא לשיפור איכות ההוראה בישראל. ההסכם אליו הגענו מהווה בסיס איתן והוגן לחיזוק מערכת החינוך בשנים הקרובות, למען רווחתם והצלחתם של מורי, תלמידי ואזרחי ישראל".

מנכ"לית משרד החינוך, מיכל כהן, מסרה בתגובה לחתימת ההסכם כי "ההסכם הנוכחי מהווה בשורה חשובה לעובדי ההוראה ולתלמידי ישראל. ההסכם שם דגש על חשיבותם של המורים החדשים אשר נכנסים אל תוך מערכת החינוך, באמצעות שיפור תנאי שכרם. בנוסף, הוא יוצר את ההתאמות הנדרשות לצרכים המשתנים של המורים במערכת החינוך ובכלל זה של בעלי התפקידים בתוך בית הספר ויוצר בעבורם אופק קידום. היום אנחנו עושים עוד התקדמות לחיזוק מערכת החינוך של מדינת ישראל".

ערן יעקב, הממונה על השכר, בירך גם הוא ואמר כי "מדובר בהסכם אשר מביא לידי ביטוי את טובת המורים מחד, ואת טובת המערכת מאידך. השינויים בהסכם מגבירים את האטרקטיביות של מקצוע ההוראה, יוצרים אופק קידום למורים הקיימים, נותנים מענה לצרכים פדגוגיים של המערכת ומעניקים שקט ויציבות בשנות הלימודים הקרובות".