לפיד: "נתניהו שינה את דעתו חמש פעמים בארבעה ימים"

יו"ר יש עתיד תקף את ראשי המערכת הפוליטית על רקע המחלוקות בקואליציה סביב תאגיד השידור: "כולם מתעסקים בקומבינות ובפוליטיקה קטנה; שכחו שיש אזרחים ואנשים - כך זה לא יכול להימשך"

יאיר לפיד / צילום: אייל יצהר
יאיר לפיד / צילום: אייל יצהר

על רקע העימותים בקואליציה והיוזמה להגיש הצעת אי-אמון קונסטרוקטיבי, נאם הערב (א') יו"ר יש עתיד, יאיר לפיד, במסגרת כינוס תושבים במלון פארק בנתניה.

"כך לא מנהלים מדינה. כולם מתעסקים בקומבינות ובפוליטיקה קטנה. שכחו שיש אזרחים ואנשים, כך זה לא יכול להימשך", אמר לפיד על אירועי 48 השעות האחרונות במערכת הפוליטית. "מה זה צריך להיות? הם יצאו מדעתם".

"המערכת הפוליטית גורמת נזק במקום לטפל בבעיותיה של המדינה. צריך מערכת פוליטית שבה ראש הממשלה מדבר לפני הטיסה לסין על הזדמנויות עסקיות ועל הדרך לייצר כלכלה טובה יותר, לא על זה שהוא משנה בפעם החמישית בארבעה ימים את דעתו בשאלת תאגיד השידור".

כזכור, ראש הממשלה בנימין נתניהו הודיע אמש כי הוא חוזר בו מהסיכום עם שר האוצר משה כחלון בנושא התאגיד. נתניהו צוטט כאומר שהוא מוכן ללכת לבחירות, ואילו כחלון אמר: "הממשלה הקודמת עוללה לעובדי רשות השידור את מה שעוללה וזרקה את זה אליי. במנהיגות צריך לעשות דברים עד הסוף".

יו"ר הבית היהודי, השר נפתלי בנט, מנסה לגבש פשרה בין השניים, ולפיה התאגיד יקום כמתוכנן, אך חוק התקשורת החדש יוחמר, והפיקוח על התאגיד יוגבר.