הסכם בין האוצר לצה"ל: 10,000 אנשי קבע יקבלו תוספות שכר

משרדי האוצר והביטחון חתמו היום על הסכם חדש, שיאפשר הענקת תוספות שכר למשרתי הקבע בתחילת דרכם ■ ההסכם ישפיע על 10,000 קצינים ונגדים ■ כלל הנכנסים לקבע ראשוני יקבלו שכר של מעל 6,000 שקל

חייל צה"ל / צילום:  Shutterstock / א.ס.א.פ קרייטיב
חייל צה"ל / צילום: Shutterstock / א.ס.א.פ קרייטיב

אלפי קצינים ונגדים בצה"ל יקבלו תוספות שכר בגובה של מאות שקלים עד אלף שקל בחודש, כך סוכם בין האוצר לצה"ל. ההסכם שנחתם אתמול בתום מו"מ שארך מספר חודשים בין אגף הממונה על השכר באוצר לבין צה"ל הוא חלק מיישום הסכם יעלון-כחלון, בו נקבע כי יוקצו 100 מיליון שקל בשנה תוספות שכר למשרתי קבע ראשוני. ההסכם מצטרף להסכמים דומים שנחתמו כבר עם המשטרה והשב"ס.

במסגרת הסיכום נקבע מנגנון המבוסס על תוספות שכר לעשרות מקצועות צה"ליים בתחומי הסייבר, התוכנה, והמודיעין. במקצועות אלה ישולמו מענקים רב-שנתיים שישולמו  בתמורה להתחייבות להארכת שירות הקבע לתקופות של שנה ומעלה.

תחום אחר שזוכה לתגמול הוא מקצועות שוחקים כמו תחזוקת נגמ"שים. ההסכם כולל גם שינוי במבנה השכר באופן שיביא להקטנת מספר מקבלי ההשלמה לשכר מינימום בצבא הקבע. ההסכם נבנה על-בסיס מודל התוספת הדיפרנציאלית (אחידה בשקלים ולא באחוזים) שניתנה לעובדי המגזר הציבורי - כשצה"ל החליט להרחיב את משקל הרכיב השקלי ל-70% מתוספת השכר, לעומת 50% בהסכם עובדי המגזר הציבורי. "זה המשך המגמה של מתן תוספות שכר לצעירים. אנחנו רואים שהמגמה מחלחלת במשק גם במערכת החינוך וההשכלה הגבוהה. אנחנו מקווים שזה יתרחב גם לסקטורים נוספים" אמרו באוצר.

ההסכם שנחתם בין משרד הביטחון למשרד האוצר כולל תוספת שכר בגובה 400 שקל לנגדים ולקצינים לא אקדמאים. כמו כן אושר לראשונה מענק לנגדי ימ"ח בגובה 8,000 שקל בשנה. כמו כן, הוחלט על עלייה משמעותית במספר המכסות בשכר הסקטוריאלי, שיאפשרו מתן תוספת לשכר עבור קצינים ונגדים במקצועות ייחודיים של עד 2,500 שקל בחודש.

כך לדוגמא, רס"ל המשרת כנגד בימ"ח וקיבל משכורת של 5,900 שקל עד כה, יקבל החל מהיום משכורת של 7,500 שקל. בזכות ההסכם, שישפיע על 10,000 משרתי ומשרתות קבע וייכנס לתוקף כבר במשכורת הקרובה, כלל הקצינים הנכנסים לקבע ראשוני יקבלו שכר של מעל ל-6,000 שקל.