עובדי כלל ביטוח פתחו בשביתה; חסמו כניסה למטה הראשי

כ-4,000 עובדי קבוצת כלל ביטוח החלו הבוקר בשביתה כללית היסטורית בענף הביטוח, על רקע סירובה של ההנהלה לקדם את המו"מ להסכם קיבוצי חדש

עובדי קבוצת כלל ביטוח  / צילום: דוברות ההסתדרות
עובדי קבוצת כלל ביטוח / צילום: דוברות ההסתדרות

כ-4,000 עובדי קבוצת כלל ביטוח החלו הבוקר (א') בשביתה כללית היסטורית בענף הביטוח, על רקע סירובה של ההנהלה לקדם את המו"מ להסכם קיבוצי חדש. עשרות מעובדי החברה הפגינו וחסמו את הכניסה למטה הראשי של החברה בקריית עתידים בתל-אביב. 

במסגרת השביתה לא מתקיימות קבלות קהל בכל סניפי ומשרדיה של כלל ביטוח ברחבי הארץ, לא מתקבלות שיחות במוקדי שירות הלקוחות, לא ניתן שירות למעסיקים, ולא נשלחים אל הלקוחות דוחות, מכתבים ומסמכים.

בנוסף לכך, סוכנים לא יוכלו להנפיק פוליסות של כלל ביטוח, לא יתאפשרו פדיונות של כספי פנסיה, וכן מבוטחים עם אובדן כושר עבודה לא יקבלו שכר.

יו"ר ועד עובדי כלל ביטוח, רוני רז: "עובדי כלל לא מוכנים עוד לשבת בחיבוק ידיים. ניסינו והיינו נכונים לקיים מו"מ ענייני על מנת לפתור את כל המחלוקות הקיימות, אך ללא הועיל. אני תקווה כי ההנהלה תתעשת בהקדם ותבין כי עובדי כלל הם הנכס העיקרי של החברה".

מכלל ביטוח נמסר בתגובה: "הנהלת החברה, עובדים המוחרגים מההסכם הקיבוצי ועובדים הנוגעים לפעילויות חיוניות ודחופות הגיעו הבוקר לעבודה ונותנים שירות במתכונת חלקית, בכפוף למגבלות השביתה, בין היתר בתחום הסיעוד, ביטוחי נסיעות לחול, תרופות וניתוחים. יודגש כי חטיבת ההשקעות עובדת כרגיל. אנו קוראים לוועד העובדים להפסיק עם הצעדים האגרסיביים ולחזור אל שולחן הדיונים לטובת החברה, עובדיה, סוכניה ולקוחותיה".