מזרחי טפחות יגייס אג"ח בהיקף של עד 1.5 מיליארד שקל

מדובר בהרחבה של שתי סדרות אג"ח קיימות: האחת היא אג"ח שקלית מסדרה 40; והשנייה היא מסדרה 41, בעלת מח"מ קצר יותר

אלדד פרשר, מנכ"ל בנק מזרחי  / צילום: תמר מצפי
אלדד פרשר, מנכ"ל בנק מזרחי / צילום: תמר מצפי

פחות משבוע לאחר שפרסם את תוצאותיו הכספיות ל-2016, יוצא בנק מזרחי טפחות בגיוס אג"ח. הבנק מתכנן לגייס בשתי סדרות אג"ח בסכום של עד 1.5 מיליארד שקל.

מדובר בהרחבה של שתי סדרות אג"ח קיימות: האחת היא אג"ח שקלית מסדרה 40, במח"מ של 7.26 שנים, המשלמת ריבית של 2.98%. הגיוס יתבצע במחיר המשקף תשואה מקסימלית של 3.04%; והשנייה היא מסדרה 41, בעלת מח"מ קצר יותר, של 4.87 שנים, המשלמת ריבית של 2.47%. הגיוס יתבצע במחיר המשקף תשואה מקסימלית של 2.34%. המכרז המוסדי בהנפקה ייערך ביום שלישי הקרוב. S&P מעלות העניקה דירוג AAA לאג"ח.

מזרחי טפחות הוא הבנק הפעיל ביותר בגיוסי חוב בשוק ההון מבין הבנקים הישראליים. הבנק, בניהולו של אלדד פרשר, גייס בשלוש השנים האחרונות אג"ח בהיקף של קרוב ל-10 מיליארד שקל. בין השאר, גייס הבנק אג"ח מסוג CoCo, שבה במקרה שהבנק נקלע לקשיים, נמחקת חלק מהקרן לבעלי האג"ח.

מזרחי טפחות צומח בקצב מהיר בתחום האשראי, בין השאר, בשל הגאות והביקושים בתחום המשכנתאות, וגיוס האג"ח משמש עבורו מקור למימון הצמיחה באשראי. כמו כן, בשל שינויים רגולטוריים, הדורשים הפחתת השימוש בפיקדונות של מוסדיים כמקור למתן אשראי, צריך הבנק לגוון את צד המקורות שלו במאזן, ולכן הוא הגדיל בשנים האחרונות את היקף הפיקדונות ממשקי בית ואת היקף גיוס האג"ח.

בשבוע שעבר הציג הבנק את דוחותיו ל-2016. אמנם הרבעון האחרון של השנה היה פושר למדי בבנק, אבל בסיכום שנתי הוא הציג רווח של 1.27 מיליארד שקל - עלייה של 12% לעומת 2015. הרווח משקף תשואה על ההון של 10.2%.