השביתה בכלל ביטוח הסתיימה: הוועד וההנהלה הגיעו להסכמה

בין יתר ההסכמות אליהם הגיעו הצדדים, הוסכם להעלות את שכר המינימום לעובדי החברה החודשיים החל מיום 1 באפריל לסך של 6,000 שקל ולהעלות גם את שכרם של עובדי המוקדים בשנה הראשונה לעבודתם ל-30 שקל לשעה

לאחר יממה של שביתה כללית בכלל ביטוח, הבוקר (ב') הודיע ועד העובדים על סיום השביתה והגעה להבנות עם ההנהלה.

בין יתר ההסכמות אליהם הגיעו הצדדים, הוסכם להעלות את שכר המינימום לעובדי החברה החודשיים החל מיום 1 באפריל לסך של 6,000 שקל ולהעלות גם את שכרם של עובדי המוקדים בשנה הראשונה לעבודתם לסך של 30 שקל לשעה, ובתוספת עמלות בסך של כ-500 שקל בממוצע לעובד.

לאחר ותק של שנה עובדי המוקד יעברו להיות מועסקים במשכורת חודשית בסך 6,000 שקל, בתוספת עמלות בסך של כ-600 שקל בממוצע לעובד. עוד הסכימו הצדדים על העלאת שכר מינימום לעובדים ותיקים כך ששכר המינימום לעובדים בוותק של 10-20 שנה יעמוד על 7,000 שקל, עובדי בוותק של 20-30 שנה יעמוד שכר המינימום שלהם על 8,000 שקל ועובדים בוותק של 30 שנה ומעלה יעמוד שכרם על 8,500 שקל. עדכון זה יבוצע אף הוא ביום 1 באפריל

כמו כן, הושגו בין הצדדים הסכמות נוספות, בין היתר, בנוגע לדחיית מועד הקביעות לעובדים חדשים ובנוגע לשינויים בהליכי שיפור ביצועים.

"אנו רואים בהעלאת שכרם של עובדי השכר הנמוך בחברה הישג חשוב לחברה ולעובדיה", נכתב במכתב משותף ליו"ר ועד העובדים ומנהל חטיבת משאבים ומשנה למנכ"ל החברה.

על כן כאמור, ועד העובדים הסכים להקפיא את כל הצעדים הארגוניים ולשמור על שקט תעשייתי עד ליום 15 ביוני. כמו כן, התחייבו הצדדים להמשיך את המשא-ומתן באופן אינטנסיבי, על מנת להגיע להסכם קיבוצי כולל בהקדם.

בהתאם להסכמות בין הצדדים, ביחס לימי שביתה או עיצומים שהתקיימו עד ה-23 במארס, אלה ישולמו לעובדים כמקדמה, אולם אם יתקיימו צעדים ארגונים עד למועד חתימת הסכם הקיבוצי, ישיבו העובדים את המקדמה לחברה. בנוסף, החברה תאפשר לעובדים שנעדרו מעבודתם ביום השביתה הכללית (26 במארס) להורות לחברה על ניכוי שעות השביתה משעות החופשה שלהם, חלף ניכוי משכרם.