דוחות תעש מערכות: רשמה עלייה של 12% במכירות ב-2016

התעשייה הצבאית רשמה רווח תפעולי של 17 מיליון שקל בשנת הכספים האחרונה ■ צבר ההזמנות של החברה הסתכם ב-8.4 מיליארד שקל ■ היו"ר אהרונוביץ': מתכננים להגדיל תקציב המו"פ

התעשייה הצבאית (תעש מערכות) סיימה את 2016 עם רווח תפעולי של 17 מיליון שקל וזאת לעומת הפסד תפעולי של 88 מיליון שקל שרשמה ב 2015, כך לפי הדוחות הכספיים של החברה לשנת 2016 שאושרו בידי הדירקטוריון שבראשות יצחק אהרונוביץ'.

הרווח התפעולי שהחברה רשמה אשתקד הוא לפני הפרשות חד פעמיות בסך של 182 מיליון שקל, למימון העלויות האקטואריות של פרישת עובדים וההיערכות להעברת פעילות היצור של החברה מרמת השרון לרמת בקע שבנגב.

ב 2016 הסתכמו המכירות של תעש מערכות ב-2.164 מיליארד שקל, עלייה של 12% ביחס למכירותיה ב-2015. צבר ההזמנות של החברה הסתכם בסוף השנה שעברה על 8.4 מיליארד שקל, גידול של 15% ביחס לצבר שלה בסוף 2015: "אנחנו מציגים זו השנה השלישית ברציפות גידול יציב של כ 10% במכירות ושיפור ברווחיות תוך הגדלה משמעותית של צבר ההזמנות שלנו לשנים הבאות", אמר היום (א') מנכ"ל תעש מערכות, אבי פלדר.

יו"ר החברה, אהרונוביץ', אמר כי בכוונת מועצת המנהלים של החברה להגדיל את תקציב המו"פ (מחקר ופיתוח) שלה כדי לבסס ולחזק את מעמדה של תעש מערכות בשווקים שבהם היא פועלת וזאת, בנוסף להשקעות מתוכננות בהיקף של יותר מ 100 מיליון שקל לשדרוג קווי ייצור, אוטומציה ורובוטיקה מתקדמת.

בתעש אמרו היום כי אשתקד החברה התמקדה בהגדלת מכירותיה בשוק האמריקאי, מהלך שהוביל לזכייתה במספר פרויקטים הנחשבים יוקרתיים בשוק זה. בין השאר, לחברה מעורבות משמעותית בתכנית הפיתוח של מערכת הגנה אקטיבית לטנקים ולמשוריינים של הצבא האמריקאי ובה ישולבו רכיבים ממערכת ההגנה שפיתחה "חץ דרבן".

לגידול המשמעותי של צבר ההזמנות של תעש תרמה במהלך השנה האחרונה הזמנת ענק בהיקף של 1.75 מיליארד שקל ממשרד הביטחון. מדובר בהסכם שבמסגרתו מערכת הביטחון תקיים רכש שוטף של סוגים שונים של תחמושת מתעש וזאת עד לשנת 2025 ובהיקף של כ-250 מיליון שקל בשנה.